    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 28 Nov 2011 10:56:20 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Czy można tak korygować.

    On Fri, 25 Nov 2011, witek wrote:

> [...]
    [...]
    > Nie no hit.
    > O niezgodnosci faktury z umową, to słyszałem, ale umowy z fakturą to jeszcze
    > nie.

    :)

    > Napisz jej aneks do umowy, że od początku usługi aż do dzisiaj kwota netto
    > wynosi 122 zl i czesc. Zobaczymy czy bedzie protestować.
    > A w rewanzu daj jej drugi aneks, ze od dzisiaj do xxx umowa bedzie na 78 zl.

    "Aneks" chyba przyjęty jest na określenie "zmiany umowy"?
    Zastanawiam się czy "aneks wstecz" jest dobrym rozwiązaniem z formalnego
    p. widzenia. Mi się nie widzi.
    Jakby tak wyszło, że strony wyjaśniły sobie iż umowa *miała być* *średnio*
    na 100zł miesięcznie przez pewien okres, z czego najpierw 100zł/mc plus VAT
    (albo 122zł) a później przez taki sam okres 78zł i *prostują* treść umowy,
    to co innego (klient zauważył że już mu przysługuje zniżka i domaga się jej
    uwzględnienia) ;)

    pzdr, Gotfryd