    Date: Fri, 13 Aug 2010 11:11:40 +0200
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy można podpiąć to pod sprzedaż ciągłą?

    To zacznijmy od początku.

    W dniu 13-08-2010 10:29, i...@z...net pisze:
> [...]

    Nie do końca prawidłowo, ale Urzędy tolerują.
    W każdym razie kwestia niezachowania terminu wystawienia faktury za
    usługę (7 dni) obarcza sprzedawcę a nie kupującego.

    O ile tylko grawer na fakturze podaje np. ilość wygrawerowanych płytek,
    albo ilość usług (Grawerowanie - 15 szt - komiczne ale często spotykane)
    to faktura jest ok.

    Dla celów podatkowych - nie. Dla porządku w rozliczeniach z podwykonawcą
    - może być przydatne.

    A kupujesz towar czy może usługę (obróbka Twojego materiału przez
    podwykonawcę).

    Czy kupujesz te płytki, które dajesz potem do grawerowania czy grawer
    daje swój materiał?

    Jeżeli kupujesz czyste płytki, dajesz do grawerowani, i grawerowaną
    płytkę sprzedajesz dalej, to produkujesz a nie handlujesz (jakbyś
    prowadziła KH to byłaby to duża róznica - inne pozycje w przychodach RZiS).
    To co odbierasz od grawera to nie jest dla Ciebie towar handlowy tylko
    produkt po obróbce obcej (znowu inne pozycje w RZiS - w kosztach
    materiały plus usługi).

    > Ok, dziękuję, czy wobec tego jest jakaś inna metoda zaksięgowania
    > tego,aby uniknać każdorazowego opisywania towaru?

    Zaksięgować usługę, którą faktycznie kupujesz.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813