  • Data: 2006-09-08 12:02:45
    Temat: Re: Czy mogę roliczać usługę zwolnioną doliczając VAT
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mr X wrote:

    > Nie chcę wystawiać faktury korygującej, bo zbyt dużo musiałbym oddać.
    > Kwota, którą płaci klient jest jak dla mnie bardzo niska... a tak
    > przynajmniej mam te 22% więcej.
    > Oczywiście czasami muszę oddać do US, ale jak wiadomo to inna kwestia.

    Nie bardzo rozumiem. Są dwie możliwości albo umowe z klientem masz na
    kwotę brutto albo na netto. I rozbierając to po kolei:

    1. Umowa na netto
    Np. wartość netto 1000
    Wystawiłeś fakturę z VAT 22% czyli na 1220 brutto
    Ty musisz odprowadzić do US 220 zł, klient nie ma prawa odliczyć nic bo
    faktura błędna.
    Wystawiasz korektę na VAT zwolniony. Po korekcie jest netto=brutto=1000
    zł. US zwraca ci (zapewne po kontroli ;-) ) 220 zł, ty oddajesz tę
    kwotę klientowi. Twój wynik finansowy korekty wychodzi na zero. Klient
    zyskuje 220 zł.

    2. Umowa na brutto
    Np. wartość brutto 1220
    Wystawiłeś fakturę z VAT 22% czyli na 100 netto, 1220 brutto (i na 1220
    była umowa).
    Ty musisz odprowadzić do US 220 zł, klient nie ma prawa odliczyć nic bo
    faktura błędna.
    Wystawiasz korektę na VAT zwolniony. Po korekcie jest netto=brutto=1220
    zł. US zwraca ci (zapewne po kontroli) 220 zł, nie oddajesz nic
    klientowi. Twój wynik finansowy: zarobiłeś 220 zł więcej.