  • Data: 2002-10-15 17:21:02
    Temat: Re: Czy moge prowadzic ksiegi???? - troche sie rozpisalem ;)
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > nie mówimy tu o usługowym prowadzeniu ksiąg
    > rachunkowych. Nie występujesz "w imieniu i na rzecz" innego
    podmiotu.
    > Podmiot sam występuje w swoim imieniu, Ty tylko wypełniłeś,
    powkładałeś do
    > segregatorów dokumenty itp. Znam firmy (no powiedzmy jednoosobowe
    ;) ),
    > które tak działają od lat, rozliczają się w US mają kontrole i nikt
    niczego
    > im jak dotąd nie zarzucił. Podkreślam mówię tu o ryczałcie i KPiR.
    >
    > Czekam na Wasze opinie, temat mnie zaciekawił

    Obawiam się, że rozstrzygający ten spór
    będą mieli odmienne zdanie co do interpretacji
    "wykonywania/występowania na rzecz i w imieniu"
    Każdy może mieć trochę szczęścia przy kontroli.
    Z drugiej strony wiem, że kontrolujących niewiele
    to obchodziło, czy ktoś ma uprawnienia czy nie.
    Kiedyś to ich zainteresuje - jak wypłynie jakiś
    spór, o co dość łatwo, a sankcje są i to niemałe.
    Ustawa przewiduje solidnego "kopniaka"
    rzędu 50 000 zł.

    Pzdr
    CEZ