eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy macie problem, że dowalili wam podatki przy kontroli z sufitu? › Re: Czy macie problem, że dowalili wam podatki przy kontroli z sufitu?
    From: "Agata" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy macie problem, że dowalili wam podatki przy kontroli z sufitu?
    Date: Tue, 25 Feb 2003 18:31:31 +0100

    Tak jest w pdof

    Art. 10.
    1. Źródłami przychodów są:
    8) odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:

    2) działalność wykonywana osobiście,

    8)
    d) innych rzeczy,
    - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej
    i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw
    majątkowych określonych w lit. a)-c) - przed upływem pięciu lat, licząc od
    końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a
    innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym
    nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z
    osób dokonującej zamiany,

    a) nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
    b) spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub
    użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
    c) prawa wieczystego użytkowania gruntów,

    > Widze problem tak.
    >
    > Kontrolujący są na prowizji.
    > Kupiłem mieszkanie na firmę za 40.000 zł i sprzedałem za 44.000 tys. na
    > firmę.
    > Kierując się zapisem w ustawie o vat, że towary używane z vat są
    zwolnione.

    > U mnie się przyczepili do tego że mieszkanie z (roku 1960) nie jest
    towarem
    > używanym ponieważ ja nie mieszkałem tam pięc lat a różnica między datą
    kupna
    > i sprzedaży była parę tygodni.

    A tak w ustawie o vat

    Art. 4. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    7) towarach używanych - rozumie się przez to:
    a) budynki, budowle i ich części - jeżeli od końca roku, w którym zakończono
    budowę tych obiektów, minęło co najmniej 5 lat,

    Art. 7. 1. Zwalnia się od podatku od towarów i usług oraz od podatku
    akcyzowego:
    5) sprzedaż towarów używanych, z wyjątkiem importu, pod warunkiem że w
    stosunku do tych towarów nie przysługiwało sprzedającemu prawo do obniżenia
    podatku należnego o podatek naliczony; zwolnienie dotyczy również używanych
    budynków, budowli i ich części będących przedmiotem umowy najmu, dzierżawy
    lub innych umów o podobnym charakterze,

    > Kierując się zapisem w ustawie o vat, że towary używane z vat są
    zwolnione.
    więc wynika z tego, że są zwolnione ale jeśli przy ich zakupie nie
    odliczyłeś sobie vatu.
    Agata