  • Data: 2010-10-12 13:03:40
    Temat: Re: Czy jest tu obowiązek podatkowy?
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (10/12/2010 01:32 PM), Jarek Andrzejewski wrote:

    > VAT jest prosty jak konstrukcja cepa: dostajesz fakturę, masz VAT
    > naliczony, wystawiasz fakturę - masz VAT należny. Odejmujesz - i
    > gotowe. OK, ustalenie daty powstania obowiązku czy rozliczenia
    > wewnątrzunijne mogą być nieco bardziej skomplikowane, ale IMHO nie da
    > się tego porównać do kompikacji PIT, gdzie trzeba obliczyć dochód z
    > zupełnie innych wielkości innych niż otrzymane zapłaty i wydane
    > pieniądze.

    Mówisz o założeniach VATu - owszem są proste. Tylko że tak samo
    założenia PITu też są proste.

    A życie ma się nijak do założeń. Jak dla mnie VAT jest cholernie
    skomplikowany.

    Przeczytawszy ustawę o PIT - zrozumiałem coś w okolicach połowy i przez
    pewien czas (zanim nie byłem VATowcem) księgowałem się sam.

    Ustawy o VAT nie dałem rady nawet przeczytać - nie mówiąc o jakimkolwiek
    zrozumieniu. Nie było też mowy o samodzielnym księgowaniu się z VATem -
    musiałem zatrudnić biuro.

    p. m.