  • Data: 2004-07-15 12:09:19
    Temat: Re: Czy jest sens wystawiać fakturę VAT na kwotę 0 zł ?
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MaciejK" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:1e4d.0000012b.40f65be7@newsgate.onet.pl...

> [...]
    przykładem.
    > Wprawdzie zupełnie odbiegającym od mojego problemu, ale dobrze
    ilustrującym tą
    > dyskusję. Wyobraź sobie sytuację, w której firma A ma 100 klientów i każdy
    > płaci jakiś tam, powiedzmy, abonament ustalany indywidualnie oczywiście na
    > podstawie przesłanek ekonomicznych (np. ilości zużytego paliwa potrzebnego
    na
    > dojazd do klienta). I nagle do firmy A zgłasza się firma B i informuje, że
    > firma A dostanie coś tanio lub za darmo jeżeli podeśle firmie B klienta.
    Firma
    > A kalkuluje sobie, szuka i znajduje klienta i informuje go o takiej
    > możliwości. Klient jest zadowolony i zgadza się podjąć nową współpracę
    gdyż
    A czy to nie bedzie usluga posrednictwa podchodzaca pod nieodplatne
    swiadczenie?
    Bo tak sobie tylko mysle, ze tutaj mozna znalezc pole do odzyskania podatku
    przez budzet... Oczywiscie jest jeszcze kwestia incydentalnosci dzialania,
    ale... Tak mi sie wydaje, ze ustawa jest znakomicie skonstruowana...

    Pozdrawiam
    LG