    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy jest możliwa grupowa umowa o dzielo?
    Date: Thu, 06 Apr 2006 01:32:50 +0200

    Piotrek Chojnowski napisał(a):
    [...]
    > Widzialem taka zbiorcza umowe.
    > musza byc w niej wpisani wszyscy zleceniobiorcy,
    > a takze jak podzielona zostanie kwota na poszczegolnych zleceniobiorcow.
    > Umowe musza podpisac wszyscy zleceniobiorcy,
    > Rachunek wystawia kazdy zleceniobiorca,
    > wiec w sumie chyba wyjdzie na to samo jakbys z kazdym podpisywal umowe
    > (no moze w przypadku
    > grupowej umowy ty masz mniej papierow u siebie).
    >
    > Moze jakos da sie to obejsc w inny sposob, ale ja widzialem taka umowe
    > jak opisalem.

    wydaje mi się, że jeżeli w umówić się że kwota zostanie wypłacona po
    wysłaniu przez wszystkich wykonawców rachunków na łączną sumę dzieła,
    oraz że wysokość wynagrodzenia wykonawcy ustalają między sobą, to taka
    umowa którą widziałeś by była pi*drzwi tym co wątkotwórca chce.

    bo przecież to rachunek jest podstawą do zaksięgowania wydatku, a umowa
    jest tylko do tego rachunku podstawą, więc może być kształtowana z dość
    dużą dowolnością IMHO

    p. m.