    From: "waczek" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy będzie się opłacać? POMÓŻCIE!!!
    Date: Sun, 4 Apr 2004 12:50:01 +0200

    Witam,

    Użytkownik "jas" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:2c43.000019c7.406eff20@newsgate.onet.pl...
    > moi drodzy
    > sprawa przedstawia się nastepująco:
    > Zatrudniam pracownika na 1/4 etatu z min. wynagrodzeniem 206zł brutto,
    ale
    > chciałbym zatrudnić go na cały etat z wynagrodzeniem 824zł brutto.
    > Wcześniej nie odprowadzałem zaliczki na podatek dochodowy ani
    zdrowotnego.
    > Proszę wyliczcie po kolei tak jak z listy pałc ile to wszystko będzie
    mnie
    > kosztować - zus skarbowy oraz jak jest ze zdrowotnym w takim przypadku
    czy ja
> [...]
    brutto 824zł

    Z tego, co piszesz, wynika, że jesteś zupełnym ignorantem w zakresie
    zatrudniania pracowników, prowadzenia akt osobowych, obliczania
    wynagrodzenia i pochodnych, zgłaszania do ubezpieczeń itp.

    Bez urazy, ale wydaje mi się, że powinieneś skorzystać z jakiegoś
    szkolenia (obecnie są nawet bezpłatne, finansowane przez UE) jak
    zarządzać małą i średnią firmą (MSP).

    Z tego, co piszesz, wynika, że już "zarobiłeś" na mandat do 5000 zł w
    razie kontroli PIP.

    Ponadto, może nawet nie zdajesz sobie sprawy, że postępujesz nieuczciwie
    zarówno wobec pracownika, którego nie zgłosiłeś do ubezpieczeń, jak i w
    stosunku do państwa, bo nie naliczasz i nie odprowadzasz podatku od
    wynagrodzenia tego pracownika.

    Ten pracownik powiększa "statystyki" osób bezrobotnych, a brak funduszy
    z podatków powoduje, że nie można tworzyć nowych miejsc pracy.

    Pozdrawiam

    wa