    From: "thomasson op pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy Niemiec odliczy VAT
    Date: Thu, 4 Sep 2003 16:48:51 +0200

    > Pięknie.
    > Ale sprzedaż następuje *za granicę* - czy *nie* ? ;)
    > Poza tym... wyjasnij mi, z jakiej paki ktoś ma ci płacić
    > za to że *sobie* napisał[a/e]ś program ? :)
    > Przecież to *dla nich* nie byłby koszt uzyskania...

    Trafna uwaga,

    > Przyznaj się bez bicia w którym stuleciu czytał[e/a]ś ustawę
    > o VAT ;) !

    Już w tym. Uprościłem zdanie o opodatkowaniu licencji do sprzedaży za
    granicę.

    > I IMHO *to* (czyli licencja - być może z "przekazaniem wszystkich
    > praw") jest składnikiem podlegającym sprzedaży.
    > Tak BTW (do grupy): są jakieś odchylenia przy "sprzedaży
    > praw", bo pamiętam że na *.prawo byli zaciekli zwolennicy
    > rozróżniania "licencji" i "praw" (IMHO bez sensu, bo jest
    > cały stosik praw pośrednich - np. prawa do modyfikacji)
    > to na wszelki wypadek spytam ;) :)

    Nie śledziłem tamtej dyskusji. Ja widzę różnicę raczej czy prawa i licencja
    dotyczą programu komputerowego, czy czegoś innego.

    > Chyba że sprzedasz po wstąpieniu do UE ;) !

    Niezbyt pocieszające. W jakich przepisach znajdę coś o zwrocie podatku VAT
    cudzoziemcom? Chodziłoby o podmioty gospodarcze a nie konsumentów.

    > Zaznaczając że *nie* eksportuję - to IMHO *jednak* to
    > co chesz zrobić eksportem jest i podlegnie 0% VAT.
    > Być może trzeba będzie najpierw 22% VAT odprowadzić
    > a później sobie odliczyć :[, ale to ci już pewnie
    > fachowcy od eksportu wyjaśnią...

    Znowu przegapiłem godziny otwarcia Urzędu Celnego :( i nie zapytałem.

    > [...]
    >
    > Zdaje się że taki "materialny obiekt" jest wskazany, a to
    > z powodu trudności do nabicia stempli na papiery celne
    > lecące razem z elektronami lub fotonami w internecie ;) !

    Specjalnie napisałem o drodze wysyłki, żeby ktoś powiedział, że to jest "be"
    i trzeba zobić coś jeszcze. Ktoś z Urzędu Celnego powie mi chyba co i jak.

    > pozdrowienia, Gotfryd

    Thomasson