  • Data: 2003-09-04 12:39:48
    Temat: Re: Czy Niemiec odliczy VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 3 Sep 2003, thomasson op pl wrote:

    >+ Wykonujemy program komputerowy dla firmy niemieckiej. Na fakturze zamierzam
    >+ umieścić "wynagrodzenie za wykonanie programu komputerowego" oraz
    >+ "wynagrodzenie za udzielenie licencji na używanie tego programu" - nie
    >+ dosłownie :).
    >+
    >+ Wykonywane prace są w całości w Polsce, więc podlegają VAT 22%.

    Pięknie.
    Ale sprzedaż następuje *za granicę* - czy *nie* ? ;)
    Poza tym... wyjasnij mi, z jakiej paki ktoś ma ci płacić
    za to że *sobie* napisał[a/e]ś program ? :)
    Przecież to *dla nich* nie byłby koszt uzyskania...

    >+ Licencja na program oVATowana jest VATem 0%.

    Przyznaj się bez bicia w którym stuleciu czytał[e/a]ś ustawę
    o VAT ;) !
    I IMHO *to* (czyli licencja - być może z "przekazaniem wszystkich
    praw") jest składnikiem podlegającym sprzedaży.
    Tak BTW (do grupy): są jakieś odchylenia przy "sprzedaży
    praw", bo pamiętam że na *.prawo byli zaciekli zwolennicy
    rozróżniania "licencji" i "praw" (IMHO bez sensu, bo jest
    cały stosik praw pośrednich - np. prawa do modyfikacji)
    to na wszelki wypadek spytam ;) :)

    >+ Jaką strukturę ogólnej kwoty wynagrodzenia nejchętniej przyjmie firma
    >+ niemiecka? Zastanawiam się czy odzyska ona zapłacony VAT.

    Chyba że sprzedasz po wstąpieniu do UE ;) !

    Zaznaczając że *nie* eksportuję - to IMHO *jednak* to
    co chesz zrobić eksportem jest i podlegnie 0% VAT.
    Być może trzeba będzie najpierw 22% VAT odprowadzić
    a później sobie odliczyć :[, ale to ci już pewnie
    fachowcy od eksportu wyjaśnią...

    [...]
    >+ Aha, program prześlemy przez Internet oraz pocztą na płytach kompaktowych.

    Zdaje się że taki "materialny obiekt" jest wskazany, a to
    z powodu trudności do nabicia stempli na papiery celne
    lecące razem z elektronami lub fotonami w internecie ;) !

    [...]
    >+ Byłoby świetnie, gdyby ktoś wiedział. Nowe technologie i usługi to wieczne
    >+ novum.

    Rzekłbym: "niestesty".
    BTW: mnie od dawna zadziwia, że przy różnych pomysłach z "progami
    podatkowymi" (przecież to się fatalnie liczy :>) nikt nie
    odważył się zastosować jakiejś prostej (ale "gładkiej"
    w odróżnieniu od łamańca) funkcji nieliniowej do podatków ;>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAt)