  • Data: 2004-03-18 21:52:27
    Temat: Re: Czy AKCYZA jest kosztem?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Mar 2004, cef wrote:
    [...]
    >+ > IMHO być deklaracja (składa się ją ? Jest "numer lub inne oznaczenie" ?
    [...]
    >+ http://www.is.rzeszow.pl/html/interpretacje/krosno/z
    pp1807_53.html

    Rewelacja :), thx.
    Primo - jest wykład do innego wątku: >>Potocznie zasada ta jest okreœlana
    jako metoda „kasowa”, o momencie zaliczenia do kosztów danego roku
    podatkowego decyduje bowiem dzień zapłaty (a więc moment faktycznego
    dokonania danego wydatku).<<
    Secundo jest potweirdzenie księgowania "według zasady" (czyli
    również memoriałowo).
    Czego nie ma - to pozycji "tertio", czyli czy dokumentem księgowym
    powinna być f-ra na podstawie której naliczono akcyzę czy deklaracja
    na której ją wykazano :) - za deklaracją przemawia to co napisałem
    ("należność") niemniej... pisałem to "na wyczucie" i głowy nie dam :)
    W końcu za "należność" można próbować uznać moment powstania obowiązku
    podatkowego (a NIE obowiązku zapłaty podatku :)), ale... ale nie wiem :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)