    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czesne w szkole prywatnej - ciekawe wytłumaczenie
    Date: Sat, 13 Dec 2008 10:23:26 +0100

    On Wed, 10 Dec 2008, pawelj wrote:

    > Witam.
    > Niedawno rozmawiałem z księgową ze szkoły prywatnej a dokładniej -
    > społecznej.
    >
    > Wg niej czesne które zbierają nie stanowi podstawy opodatkowania gdyż gdyby
    > odprowadzali (szkoła jako przedsiębiorstwo) podatek od wpłat rodziców to
    > byłoby to podwójne opodatkowanie. Raz już podatek został zabrany przez
    > pracodawców którzy wypłacają pensje rodzicom.
    >
    > Być może jej tok myślenia jest dobry

    Raczej nie, to Twój tok myślenia jest dobry :)
    Dochody przeznaczone lub zużyte na pewne cele nie są opodatkowane, tego
    czy różnica między czesnym ze szkoły społecznej w wydatkami (dochód)
    jest opodatkowana nie wiem, ale na moje oko zwyczajnie podpada pod
    zwolnienie art.17.1.45 opisane w art.17.8 ustawy:

    > Ale jeżeli jest dobry to na tej samej zasadzie moja firma komputerowa
    > świdcząc uslugi na rzecz osoby fizycznej nie powinna zaliczać wynagrodzenia

    :)
    Niestety podatek dochodowy "płaci każdy".
    Chyba że coś nie podlega albo coś lub ktoś jest zwolnione.

    pzdr, Gotfryd