  • Data: 2008-12-10 21:07:22
    Temat: Czesne w szkole prywatnej - ciekawe wytłumaczenie
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Niedawno rozmawiałem z księgową ze szkoły prywatnej a dokładniej -
    społecznej.

    Wg niej czesne które zbierają nie stanowi podstawy opodatkowania gdyż gdyby
    odprowadzali (szkoła jako przedsiębiorstwo) podatek od wpłat rodziców to
    byłoby to podwójne opodatkowanie. Raz już podatek został zabrany przez
    pracodawców którzy wypłacają pensje rodzicom.

    Być może jej tok myślenia jest dobry
    Ale jeżeli jest dobry to na tej samej zasadzie moja firma komputerowa
    świdcząc uslugi na rzecz osoby fizycznej nie powinna zaliczać wynagrodzenia
    za te usługi do podstawy opodatkowania bo przecież już raz te pieniądze były
    opodatkowane.

    Jak to więc jest z opodatkowaniem czesnego ?

    --
    PawełJ