  • Data: 2010-12-12 11:06:46
    Temat: Re: Co ze zdrowotnym, jeżeli brak zysków?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-12-12, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > Do tej pory urząd na to nie zwracał uwagi, a od lat zawieram UoD
    > ,,cywilne'' i rozliczam je w PIT.

    Pewnie te umowy o dzieło podpadają pod Art. 15, punkt 3a ustawy o ptu.

    > Wg ciebie, żeby zawierać cywilne UoD muszę całkowicie wyrejestrować DG?

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,670,22
    891,20100918,podatnicy-i-platnicy.html
    Wg mnie jak podpadasz pod art. 15 i nie ma dla Ciebie wyłączenia, to musisz naliczyć
    VAT.
    Być może furtką dla Ciebie jest Art. 15, punkt 3. podpunkt 3). Czyli ważne jest też,
    czy masz wpływ na konstrukcję umowy i dla kogo te umowy realizujesz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl