    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co to jest "dochod brutto" ?
    Date: Mon, 23 Nov 2009 15:05:21 +0100

    On Mon, 23 Nov 2009, Fantom wrote:

    > Bo dwie z trzech ksiegowych powiedzialy, ze trzeba odliczyc jakies tam koszty
    > uzyskania przychodu (cos kolo 111 zl) czy cos tam.

    A widzisz.
    Nadmiernie zasugerowałem się słowami "bez żadnych kosztów", które były
    dalej.
    I prawdą jest, że "bez kosztów" literalnie oznacza co innego niż "bez
    odliczeń" (a dajmy na to ZUS społeczny może być albo kosztem albo
    odliczeniem, zaś część ZUS zdrowotnego jest odliczeniem), więc
    sobie za bardzo uprościłem :(

    > Jestem zalamany. Kolejna ksiegowa, ktora o to spytalem, powiedziala, ze
    > pierwszy raz slyzy o takim terminie (dochod brutto) i nigdy go nie uzywala.

    Prawdę mówiąc, to ona ma rację: przepisy tak nie określają przychodu
    ani dochodu, więc trudno obczaić co pytający ma na myśli.
    Klasyka to właśnie przypadek "fakturowy": kwota z VATem nijak ma się
    do spraw dochodowych, a to co nazywane jest "netto" stanowi podstawę
    (dopiero) do dalszych rozważań.

    pzdr, Gotfryd