  • Data: 2003-01-07 19:37:52
    Temat: Re: Co się robi ze zamortyzowanym samochodem? :-)
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Latet napisał:

    > "Mój" wzór - wcale by Ci nie pasował!
    > Skonczyles amortyzowac, czyli A=W. Cztyli D=P.
    > Czyli placisz podatek od calej uzyskanej ze sprzedazy sumy!
    >
    > Mysle, ze jest to problem wazny dla bardzo wielu osob,
    > dlatego bardzo prosze jakis autorytet (najlepiej samą Maddy)
    > o zabranie stanowiska.

    No jak juz mnie tak po imieniu wołasz...
    Oczywiście przy sprzedaży środka trwałego kosztem tejże sprzedaży jest
    jego wartośc początkowa *pomniejszona* o dokonane odpisy amortyzacyjne -
    a więc wartośc niezamortyzowana.
    Kwota uzyskana ze sprzedaży jest przychodem.
    Jeżeli środek jest zamortyzowany to niestety przychodem z działalności
    jest cała kwota.

    Jakis czas temu byla na ten temat dyskusja, ale sie specjalnie nie
    przyglądałam (bilanse!!!), niemniej wydaje mi sie że do mniej więcej
    takiego wniosku doszli dyskutanci.

    A tak na marginesie - jedynym skutecznym sposobem "bezpodatkowej"
    sprzedaż samochodu jest sprzedaż co najmniej 5 lat po zakończeniu
    działalności lub bo wykreśleniu samochodu z ewidencji ŚT - po prostu
    wtedy nie ma juz dokumentów świadczących o tym że samochód był środkiem
    trwałym.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk