    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co po amortyzacji srodka trwalego.
    Date: Mon, 8 Apr 2002 15:56:31 +0200

    On Mon, 8 Apr 2002, Waldemar wrote:
    [...]
    >+ No wiec o ten VAT mi chodzi. Auto jest ciezarowe, zamortyzowane, jesli
    >+ zamkne dzialanosc gospodarcza i sprzedam je na umowe kupna sprzedazy to
    >+ musze odprowadzic VAT.

    A "osobistego" to nie ?? -:O

    AFAIR (wyrok SN) to przychód ze sprzedaży zamortyzowanego ŚT
    "liczy się" do przychodów osobistych, i to *również po*
    zakończeniu DG ! (nie pamiętam czy limit okresu "wznowienia
    ŚT w DG" ma jakieś znaczenie).

    Tak na rozum:
    - kupujesz ŚT; musisz kupić go z *własnych* uprzednio opodatkowanych
    dochodów
    - stopniowo "topisz" wartość w KUP (amortyzacja)
    - zamykasz DG; "w nagrodę" za to, że musiałeś *kiedyś* wyłożyć
    swoje pieniądze (które co prawda utopiłeś w KUP, ale...)
    i w uznaniu, że *być może* taki ŚT będzie ci "po grzyba"
    potrzebny NIE PŁACISZ podatku od jego wartości; ale uznaje
    się "przez to" że ma on wartość wyceny "niejako" 0
    - jak go sprzedasz, to z wartości "niejako 0" otrzymujesz
    realny dochód - i liczy się go jako "do opodatkowania" !
    Oczywiscie sprzadaż za 1 zł nie przejdzie - przyjmie się
    że nabywca "wartość rynkową" *jednak* uiścił :(

    Jeśli gdzieś się mylę to proszę skrzyczeć... !

    Pozdrowienia, Gotfryd