  • Data: 2011-03-13 21:57:04
    Temat: Re: "Certfikat" na program ??
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 02 Mar 2011 17:07:57 +0100, Marek napisał(a):

    > Napisałem kiedyś program magazynowy i płace. To było dość dawno temu, chyba
    > jeszcze nie było nowej ustawy o rachunkowości i jej wymogów.
    > Czy aby taki program jakaś firma mogła bezpiecznie używać konieczny jest jakiś
    > /pytanie dyrektora /certyfikat ?
    > Czy wystarczy:
    > opis algorytmów+opis struktury bazy danych + instrukcja?

    W UoR:
    Art. 10. 1. Jednostka powinna posiadać dokumentację opisującą w języku
    polskim przyjęte przez nią zasady (politykę) rachunkowości, a w
    szczególności dotyczące:
    [...] 3)sposobu prowadzenia ksiąg rachunkowych, w tym co najmniej:
    [...] c) opisu systemu przetwarzania danych, a przy prowadzeniu ksiąg
    rachunkowych przy użyciu komputera - opisu systemu informatycznego,
    zawierającego wykaz programów, procedur lub funkcji, w zależności od
    struktury oprogramowania, wraz z opisem algorytmów i parametrów oraz
    programowych zasad ochrony danych, w tym w szczególności metod
    zabezpieczenia dostępu do danych i systemu ich przetwarzania, a ponadto
    określenie wersji oprogramowania i daty rozpoczęcia jego eksploatacji;

    Tyle ustawa o rachunkowości, tylko że Ty nie piszesz o programie do
    prowadzenia ksiąg rachunkowych, ale o płacowym i do obsługi magazynu.
    IMO wystarczy ten opis algorytmów itd. Na dobrą sprawę rozliczenia płacowe,
    czy materiałowe mogą równie dobrze być prowadzone choćby w arkuszu
    kalkulacyjnym.
    Ze strony ustawy o rachunkowości nie widzę przeciwskazań.

    Jedyne, co powinien zapewnić dyrektor w tym przypadku, to legalność
    oprogramowania. I tyle.

    :)

    --
    Pozdrawiam,