  • Data: 2006-01-30 11:00:59
    Temat: Re: Brak konta firmowego i DG?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 24 Jan 2006, sawic wrote:

    > Prawdziwe.
    > Czy gdzieś jest obowiązek podawania własnego numeru konta ?

    W ustawie o swobodzie działalności gospodarczej

    W przypadku kiedy zabroniony jest obrót gotówkowy nakaz używania
    własnego konta jest wyraźny:
    +++
    Art. 22.
    1. Dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną
    działalnością gospodarczą następuje za pośrednictwem
    rachunku bankowego przedsiębiorcy
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    w każdym przypadku, gdy: (i tu m.in. 15 kEU)
    ---

    > Po prostu wygodnie mi robić operacje na koncie z pomocą owego znajomego,
    > który to życzliwie robi wszystko w moim imieniu ze swego konta.

    Jasne.
    Sam wyłożyłeś: "on robi w twoim imieniu".
    Jeszcze musisz wyłożyć czy "z jego konta" należy rozumieć jako
    "na jego rachunek" czy "na twój rachunek", bo z tego wyjdzie nam
    czy realizuje twoje zlecenie czy jest twoim agentem :]
    (przypomnę: agent w zakresie *działalności swojego przedsiębiorstwa*
    - to z definicji z K.C. :))
    Jakby nie patrzeć różnica w nielegalnym prowadzeniu DG, bo podatek
    się tak czy tak należy (od nieodpłatnego świadczenia... no chyba
    że mu płacisz za realizację zlecenia - podatek też się należy).

    IMHO US nie przyjmie takiego zgłoszenia konta - bo jest obowiązek
    podania danych konta (od czasu sławnych wyłudzeń "na VAT").

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)