    From: Mateusz <m...@T...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Błędna numeracja faktur.
    Date: Sat, 17 Feb 2007 16:22:21 +0100

    Dnia Sat, 17 Feb 2007 15:21:49 +0100, [www.goldap.info.pl] napisał(a):

    > W tym przypadku przy duzej ilosci kontrahentów nie ryzykowałbym podmiany
    > faktur. Zawsze to moze jakaś kopia sie znaleźć faktury ze starym numerem i
    > zostać zauwazona przez konrtolujacego. A zgodnie z prawem, VAT wykazany na
    > fakturze nalezy odprowadzić. Nawet jeśli fakura była wystawiona przez osobę
    > nieuprawnioną lub zawierała nieprawdziwe dane. Skąd wiesz, że dany kupujacy
    > nie przekazał np. xerokopii otrzymanej faktury w jakimśurzędzie (np. do
    > otrzymania dotacji na zakup)?

    Na pewno są firmy, które nie podmienią faktur, bo nie. Jego księgowa
    rozłożyła ręce, biuro które mnie prowadzi twierdzi, że ani korekty
    wystawić nie można, ani noty korygującej, jeśli podmianka nie uda się
    pozostaje albo zostawienie jak jest + dołączenie informacji dlaczego
    jest taka numeracja, coby podczas kontroli nie przyczepili się, że
    gdzieś ukrył 39 faktur. Nigdzie w ustawie (wg mojej księgowej) nie jest
    sprecyzowane, że faktury mają zaczynać się od 1 w nowym roku, po
    prostu ustawodawca nie pomyślał o tym, że coś oczywistego trzeba
    zawrzeć w ustawie. Jest bigos z tym niezły, nowa firma i taka wtopa.
    Zobaczymy co będzie we wtorek - środa, jak wszyscy zapoznają się z
    jego pismem oraz jaką podejmą decyzję.

    > Zgodnie z punktem 18 rozporządzenia MF w tej sytuacji mozesz moim
    > zdaniem bez problemu wystawić *noty korygujące*. I będzie po
    > problemie.

    Ale taką notę musiałby wystawić nabywca. Czy wtedy on wpina fakturę z
    poprawną numeracją czy starą + nota i dalej ciągnie już poprawną
    numerację?