    From: r...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Biurokracja i podatki srodowiskowe
    Date: Fri, 29 Aug 2008 03:29:27 -0700 (PDT)

    On 28 Sie, 20:32, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > A jak to policzyłeś, że tak z ciekawości spytam.

    Tzn? Nic nie trzeba liczyc. Masz ustawe o odpadach, a w niej:

    Art. 17.
    1. Wytwórca odpadów jest obowiązany do:
    1) uzyskania decyzji zatwierdzającej program gospodarki odpadami
    niebezpiecznymi,
    jeżeli wytwarza odpady niebezpieczne w ilości powyżej 0,1 Mg
    rocznie,
    2) przedłożenia informacji o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach
    gospodarowania
    wytworzonymi odpadami, jeżeli wytwarza odpady niebezpieczne
    w ilości do 0,1 Mg rocznie albo powyżej 5 Mg rocznie odpadów innych
    niż
    niebezpieczne.

    Zwracam uwage na: "odpady niebezpieczne w ilości do 0,1 Mg rocznie" -
    tutaj wystarczy jedna wyczerpana
    bateria-paluszek do klawiatury bezprzewodowej, jedna "przepalona"
    świetlówka, stary monitor etc.
    W praktyce dotyczy to chyba kazdego z nas.
    Konsekwencje niezlozenia tej informacji sa takie, ze powinnismy
    naliczac oplaty podwyzszone za kazda dobe
    posiadania takiego smiecia, a w przypadku oddania nieuprawnionemu
    podmiotowi wychodzi mi na to,
    ze te oplaty powinnismy nalicac dozywotnio :)

    > Zgaduję, że sytuacja jest podobna jak w przypadku konieczności
    > zgłaszania kont PayPal-a do NBP.
    >
    > Ktoś sobie coś tam kiedyś wymyślił, co może i nawet przez chwilę miało sens.
    >
    > Tyle tylko, że zmieniły się warunki brzegowe i nagle na stosowne
    > przepisy "załapały" się setki tysięcy podmiotów.
    >
    > I gdyby owe podmioty zastosowały włoski strajk i zaczęły składać
    > stosowne deklaracje to byłby koniec ...

    To sa *niby* transpozycje/implementacje dyrektyw UE, ale jak znam
    zycie
    nieudolne i "przerestrykcyjnione" :)