    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Biegly sadowy, DG, FV
    Date: Tue, 19 Jan 2010 00:42:12 +0100

    Dnia 18-01-2010 o 23:10:23 Xena <x...@o...pl> napisał(a):

    > Inny. Masz firmę "Pranie pieluch Piotr Jakiśtam". Z DG eystawiasz
    > fakturę, gdzie sprzedawcą jest "Pranie pieluch Piotr Jakiśtam". Jeśli
    > występujesz jako biegły, to wystawiasz sądowi fakturę "Biegły Sądowy
    > Piotr Jakiśtam". Prowadzisz dwa rejestry VAT - jeden dla normalbych
    > faktur, a drugi dla tych biegłowych.

    Średnio. Podatnikiem VAT jest Piotr Jakiśtam i faktury wystawia jako
    Piotr Jakiśtam, nawet jeśli dodaje dopisek "Pranie pieluch Piotr Jakiśtam"
    (swoją drogą nieobowiązkowy na fakturach). Także to są te same faktury,
    bo innych nie ma. Co do dopiska "Biegły Sądowy", to rozumiem że to jest
    na takiej zasadzie jak "Hydraulik Łazienkowy".

    Co do osobnego rejestru VAT, to nie ma urzędowego wzoru ewidencji VAT
    więc można sobie faktycznie to dla wygody rozdzielić, ale to dla wygody
    a nie dlatego że to jest jakaś innna ewuidencja.

    --
    Tomek