  • Data: 2002-12-14 21:51:40
    Temat: Re: Bez faktury ani rusz ???
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Marek Dawidow" <d...@w...pl> wrote in message
    news:at9ijk$bmr$2@info.cyf-kr.edu.pl...
    > Bardzo proszę o pomoc w następującej kwestii:
    > Kupilem mieszkanie w roku 2000. W rozliczeniu (PIT) za ten rok odliczyłem
    > sobie również koszty umów notrarialnych (przedwstępna i sprzedaży).
    Niestety
    > nie zażądałem za nie faktury więc nie zostały sporządzone (nie ma ich w
    > bazie kancelarii). W akcie notarialnym oczywiście podane są kwoty jakie
    > pobrał notariusz i takie właśnie uwzględniłem w rozliczeniu podatkowym.
    > Przyczepił się do tego kontroler w US twierdząc że zgodnie z ustawą by to
    > odpisać niezbędne są faktury. .............

    hmmm.. człowiek się uczy całe życie
    nawet nie wiedziałem, że mogę sobie odliczyć koszty notariusza od podatku ..
    czy koszty agencji pośrednictwa, założenia księgi i podatku PCC również ??
    jaka jest podstawa prawna do odliczania tych rzeczy (pewnie będę musiał
    poinstruować urzędników w moim urzędzie, jak zakwestionują) :) ?

    --
    pozdrawiam
    plusz