eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiBLAD w PIT 37? Ulga budowlana - ZNIKAJACA czesci odliczenia?? › Re: BLAD w PIT 37? Ulga budowlana - ZNIKAJACA czesci odliczenia??
    From: "Jacek Maliszewski" <j...@s...home.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: BLAD w PIT 37? Ulga budowlana - ZNIKAJACA czesci odliczenia??
    Date: Mon, 18 Mar 2002 08:58:11 +0100

    > no wlasnie - tyle podatku powinienes zaplacic za 2001 rok a nie te twoja
    > zaliczke 17kpln i stąd sie biora wszystkie twoje problemy z rachowaniem!!!

    Ale co ma to do rzeczy. Czy fakt, ze zaplacone zostaly mniejsze zaliczki,
    niz byc powinny pomniejsza wysokosc ulgi mieszkaniowej? Zgodnie z
    zalacznikiem PIT/D mam do odliczenia z tyt. wydatkow mieszkaniowych ponad
    29kpln. W tym roku zaplacilem 17kpln podatku (fakt, ze powinienem doplacic
    jeszcze 5 kpln tak by bylo 22 kpln). Odzyskuje jednak cale te 17kpln. To
    oznacza, ze z naleznej ulgi 29 kpln pozostalo jeszcze 12 kpln. Te 12 kpln
    odzyskalbym za rok (pod warunkiem, ze zaplace tyle wlasnie podatku).
    Natomiast PIT 37 pokazuje mi, ze za rok bede mogl odliczyc juz tylko 7 kpln.

    Cos mi tu nie gra. Ustawodawca nie uzlaeznil wysokosc naleznej ulgi (19%
    wartosci zakupionego nowego mieszkania od developera, koterego warto nie
    moze przekraczac 161 tysiecy zlotych. U mnie nie przekroczylo, wiec mam
    prawo do calej 19% wartosci mieszkania ulgi.) od tego czy zaplacilem pelna
    zaliczke na podatek, czy tylko czesc.

    dyby trzymac sie dkladnie PIT37, to ulga mieszkaniowe zmniejsza sie z 19% do
    15,5% wartosci mieszkania.
    Moim zdaniem cos tu jest nir tak :((

    Malin

    Jacek Maliszewski