  • Data: 2011-03-25 07:32:29
    Temat: Re: Auto prywatne i koszty
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > Własna działalność, płatnik VAT, własnym samochodem podróżuję do klientów.
    > Prowadzę ewidencję przebiegu pojazdu. Koszty eksploatacji księguję poprzez
    > dowód wewnętrzny.
    > Załóżmy, że w danym miesiącu wyjeździłem 100 zł ->> liczba kilometrów x
    > stawka = 100 zł.
    > W tym samym miesiącu kupiłem opony i mam fakturę VAT, oczywiście z nr rej.
    > auta, na np. 600 zł.
    > Z tego co wyczytałem, opony mogę rozliczać wg książki do wysokości limitu
    > wyjeżdżonych kilometrów, czyli w danym miesiącu będzie to 100 z 600 zł. W
> [...]

    Faktury na samochód bierzesz na "prywatny" - nie DG - samochód i tylko w
    celu
    udokumentowania ponoszonych kosztów wykorzystania tego "prywatnego"
    samochodu
    do DG. Taką samoą rolę pełni ks. przebiegu - kilometry zamieniają się
    magicznie na
    udokumentwane złotówki do rozliczenia.

    Więc zakup "prywatnych" opon nie ma nic wspólnego bezpośrednimi z kosztami w
    DG
    bo możesz kupić opony ale nie jeździć autem.

    Jeśli natomiast kupisz opony na f. DG i będziesz je chciał zaliczyć w koszty
    DG to musisz
    udowodnić, że opony były niezbędne do generowania przychodu w DG, same opony
    bez
    samochodu!

    Nie wiem natomiast czy można sobie napisać umowę użyczenia samochodu do DG
    ale
    zaznaczając że użycza się samochód bez opon? Czy wtedy taki zakup byłby
    uzasadnionym kosztem?
    Z drugiej strony w takim przypadku nie można byłoby rozliczać ks.
    przebiegu - bo w kilometrach ukryte
    jest także zużycie opon.