    From: "latet" <b...@b...bla.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Aparat z 2000 zł - losy ksiegowe
    Date: Fri, 19 Nov 2004 16:29:21 +0100

    > Spisujesz WSZYSTKO.
    > Tyle że >1,5 kzł jest łatwiej sprawdzić, bez przekopywania wszystkich
    > faktur zakupu i czytania KPiR oraz EZ VAT...

    Dzięki za wskazówki.

    "Rzeczowe skladniki majątku"...
    Czyli co? Nawet od najmniejszego długopisu
    kupionego "na firmę" - trzeba bedzie oddać VAT i podatek
    obliczony wg podanego w ustawie wzoru?
    No fajnie.
    A co z dlugopisami, ktore dawno sie juz wypisaly i zostaly
    wyrzucone? Jak je wczesniej "wyksięgować"?
    Czy cos takiego jak "protokół zniszczenia" obowiązuje
    juz dla kazdej najdrobniejszej rzeczy?

    Przepis mówi:
    towarów handlowych, materiałów (surowców) podstawowych
    i pomocniczych, półwyrobów, wyrobów gotowych, braków i odpadków
    oraz rzeczowych składników majątku związanego z wykonywaną
    działalnością, niebędących środkami trwałymi.

    I nie ma zadnej dolnej granicy wrtosci? Wszystko wchodzi
    w sklad rzeczowych skladnikow majatku?
    A np. czesci (opony) kupowane do samochodu bedącego ŚT,
    ale kupowane jako koszt bieżący, a nie zwiekszenie wartości
    ST?

    A zdjecia? Sprzedawalem zdjecia. Wczesniej musialem
    kupic film, potem wywolac, zrobic odbitki. Sprzedalem
    zdjecia nie w sensie tych odbitek, tylko usugi foto.
    Odbitki - zostaly u mnie. Negatywy tez, choc wywolane.
    Czy to tez trzeba uznać za "skladnik majątku" i oddac vat?

    Mam nadzieje, ze przynajmniej uslugi kupowane "na firmę"

    Samochod na szczescie mialem prywatny wciagniety
    do firmy, wiec tu mi VAT nie zagrażałby.

    Gotfryd, bardzo cenie Twoją pomoc, bardzo wiele mi juz
    tu na tej grupie pomogles. Mnie i wielu innym.
    Rozumiem, ze odsylasz do ustawy, ale ona jest dla mnie
    malo jasnym dokumentem. Nawet jak cytujesz i podkreslasz,
    to glownie rodzi wiecej pytan i niepokojow.
    Nie wydaje mi sie tez, aby to o co pytam, bylo dla wszystkich
    uzytkownikow lista az tak oczywiste, ze nie warto o tym
    troche podyskutowac.

    Wiem, ze sporo ludzi spotyka przykra niespodzianka
    w momencie zamykania firmy. Ja na razie zamkniecia
    nie planuję, ale pewnie w nieskonczonosc dzialal nie bede,
    a rozne rzeczy na firme kupuje od czasu do czasu,
    i naprawde z wielkim umiarem.]

    Dzis np. kupilem książke o PKD - aby sie przygotowac
    do tej cholernej aktualizacji rejesteracji dzialnosci.
    I wcale nie na fakture, nie, nie, wydalem 40 zł czysto
    prywatnie, wlasnie daltego, ze sie boję, ze jak potem
    zlikwiduje DG, to "beknę" tak, że sie nie pozbieram.

    Pozdrawiam,

    latet