  • Data: 2003-06-05 07:48:52
    Temat: Re: Amortyzacja degresywna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 Jun 2003, Jerry wrote:
    [...]
    >+ Jeszcze raz Ja. :-)
    >+
    >+ Mam tylko pytanko, bo znalazlem opis na stronach Onetu takie cos:
    >+ http://firma.onet.pl/1268,1103146,3,poradnik.html
    >+
    >+ i tam jest napisane ze :"Należy pamiętać, że metodę amortyzacji określa się
    >+ na początku - czyli w miesiącu przyjęcia do używania. Raz przyjętej metody
    >+ nie można w trakcie amortyzacji zmienić."

    Zgadza się. Jak raz przyjmiesz degresywną to tak powinno zostać,
    również jeśli np. skutkiem "ulepszenia" nastąpi kiedyś wznowienie
    amortyzacji (dlatego dla zasobów "ulepszalnych" optymalne jest
    stosowanie [o ile to możliwe] metod przyspieszonych).

    >+ Jak to sie ma do zmiany metody w 2005 roku?
    >+
    >+ Z drugiej strony jednak pisza: "Ponieważ w trzecim roku użytkowania kwota
    >+ amortyzacji wyliczonej metodą degresywną byłaby mniejsza od 1000 zł, zgodnie
    >+ z art. 22k ust. 1 ustawy pdof należy zmienić sposób amortyzacji na

    Ano ma się nijak: "przejście" na obliczanie raty jak w metodzie
    liniowej jest częscią amortyzacji degresywnej :)

    [...]
    >+ Troche zamieszane, co nie? :-))

    Jasne.
    Tym bardziej że są wyjątki od zasady, i np. "amortyzacja atomowa"
    (30% w pierwszym roku) - o ile oczywiście może być zastosowana
    dla danego ŚT - *może* być powiązana z dowolnym innym rodzajem
    amortyzacji...
    To oczywiście dygresja, ale skoro już cię wciągnęło ;)

    pozdrowienia, Gotfryd