  • Data: 2003-06-05 05:53:50
    Temat: Re: Amortyzacja degresywna
    Od: "Jerry" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jerry" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bbml21$pqo$1@korweta.task.gda.pl...
> [...]

    Jeszcze raz Ja. :-)

    Mam tylko pytanko, bo znalazlem opis na stronach Onetu takie cos:
    http://firma.onet.pl/1268,1103146,3,poradnik.html

    i tam jest napisane ze :"Należy pamiętać, że metodę amortyzacji określa się
    na początku - czyli w miesiącu przyjęcia do używania. Raz przyjętej metody
    nie można w trakcie amortyzacji zmienić."

    Jak to sie ma do zmiany metody w 2005 roku?

    Z drugiej strony jednak pisza: "Ponieważ w trzecim roku użytkowania kwota
    amortyzacji wyliczonej metodą degresywną byłaby mniejsza od 1000 zł, zgodnie
    z art. 22k ust. 1 ustawy pdof należy zmienić sposób amortyzacji na
    amortyzację liniową i amortyzować przyjmując kwotę amortyzacji rocznej w
    wysokości 1000 zł (miesięcznie 1000 zł/12)."

    Troche zamieszane, co nie? :-))

    Pozdrawiam
    Jerry