    From: "Agata" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Amortyzacja ŚT pochodzącego z darowizny
    Date: Tue, 8 Apr 2003 18:17:06 +0200

    Użytkownik "Janusz" <n...@r...com> napisał w wiadomości
    news:b6u7tf$9f9$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > Mam pytanie dotyczące następującej sprawy: jakiś czas temu, na mocy umowy
    > darowizny zostałem posiadaczem samochodu osobowego (z uwagi na stopień
    > pokrewieństwa z darczyńcami/ wartość pojazdu, darowizna ta nie była objęta
    > podatkiem dochodowym); po rozpoczęciu DG (KPiR + VAT) wprowadziłem go do
    > EŚT.
    > Czy mogę amortyzować tak uzyskany ŚT i traktować raty amortyzacyjne jako
    > KUP?
    > Pytam, ponieważ słyszałem już różne (sprzeczne) opinie, zarówno od osób
> [...]

    1. Za wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i
    prawnych, z uwzględnieniem ust. 2-18, uważa się:
    3) w razie nabycia w drodze spadku, darowizny lub w inny nieodpłatny
    sposób - wartość rynkową z dnia nabycia, chyba że umowa darowizny albo umowa
    o nieodpłatnym przekazaniu określa tę wartość w niższej wysokości,

    Art. 23.
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    45a) odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej środków trwałych oraz
    wartości niematerialnych i prawnych:
    a) nabytych nieodpłatnie, z wyjątkiem nabytych w drodze spadku lub
    darowizny, jeżeli nabycie to nie stanowi przychodu w naturze albo dochód z
    tego tytułu jest zwolniony od podatku dochodowego,

    Z tego wynika, że możesz amortyzować.
    Agata