  • Data: 2007-06-04 06:19:53
    Temat: Re: Akcyza, skladki i inne podatki
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 04 Jun 2007 06:37:25 +0200, MarcinJM wrote:

    >Akcyza nigdy nie byla podatkiem celowym.

    "Celem akcyzy jest ograniczenie konsumpcji niektórych dóbr ze wzgledu
    na ich szkodliwosc zdrowotna badz tez wyczerpywanie sie ich rezerw.
    Czesto stanowi ona obszerny i latwy wplyw pieniedzy dla budzetu
    panstwa."

    >Wliczany od jakiegos czasu podatek drogowy: owszem

    ale to od kilku lat raptem. Bo dawniejszy podatek zwany drogowym,
    czesciowo zlikwidowany, byl "od posiadania srodkow transportu".

    No i jest w ustawie o drogach publicznych zapis ile % wplywow z akcyzy
    od paliw przeznaczmy na drogi. Dawniej 30%, teraz cos kolo 10 :-)

    J.