    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Adresy - ostatecznie!
    Date: Wed, 20 Jun 2007 18:51:10 +0200

    On Wed, 20 Jun 2007, mvoicem wrote:

    > A dlaczego tylko na staly pobyt. Jezeli mieszka w B, powinien tam byc
    > zameldowany, na stale lub czasowo.

    I co, jak jedziesz w delegację na 3 dni i melduje Cię hotel, to tam
    przerestrowujesz DG? ;)
    Pobyt czasowy NIE OZNACZA faktu "zamieszkiwania w rozumieniu posiadania
    centra interesów życiowych", tak bym to określił. Może ale nie musi.
    A obowiazkowi meldunkowemu podlega tak samo, jak "czasowe przeniesienie
    centrum interesów", czyli czasową zmianę miejsca zamieszkania.
    IMHO dlatego przy meldunku czasowym można się (w miarę skutecznie)
    upierać, że miejsce zamieszkania JEDNAK się nie zmieniło.
    "Dom nadal mam w A, przebywam w B więc tam się czasowo zameldowałem
    ale do domu jadę do A, i co mi Pan zrobi?"
    ;>

    > A ja zadam pytanie uzupelniajace. Czy faktura z adresem "C", czyli
    > nieprawidlowym, jest z tego powodu nieodliczalna dla kontrahenta?

    Po awanturach spowodowanych bardzo restrykcyjnymi przepisami
    (patrz hasło "profesor Modzelewski") były m.in. wyroki sądowe
    wprowadzające pojęcie "błedu mniejszej wagi", w różny sposób
    stopniowo wdrażane jawnie w przepisach.

    W tym konretnym przypadku zwrócę Ci uwagę na drobiazg: w razie
    kontroli, przepisy uniemożliwiają zlożenie SKUTECZNEJ korekty
    deklaracji. Leżysz i kwiczysz jak nie zgadzają się *kwoty*.

    Ale już wystawienia SKUTECZNEJ noty korygującej lub faktury korekty
    owe przepisu NIE ZABRANIAJĄ.
    Prawdę piszę czy nie? ;)

    > Bo jezeli tak, to to moze byc glowna "kara" za stosowanie adresu "C", a
    > przepisy karne to tak na deser.

    Świeżo po wprowadzeniu VAT taka była interpretacja USów.
    I sporo podatników pewnie zapłaciło, bo nie każdy ma zacięcie żeby nie
    odpuścić kolejno US, IS i 1. stopnia NSA (wtedy WSA jeszcze nie było).
    Ale to było w zeszłym tysiącleciu, jednak :)

    pzdr, Gotfryd