    From: "Emilka" <e...@t...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 50% koszty uzyskania
    Date: Sun, 20 Apr 2003 23:43:54 +0200

    On Friday, April 18, 2003 11:52 PM ,Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Tue, 15 Apr 2003, Emilka wrote:
    > [...do Galisa...]

    > wKF: IMHO - jeśli już to w razie jeśli prawa *nabywa* zleceniodawca
    > to mamy do czynienia ze sprzedażą praw (majtkowych, tu - autorskich)
    > właśnie !

    stwierdzajac, ze nabywa, mialam na mysli to, ze zleceniodawca moze posiadac
    prawa autorskie do czyjegos utworu. Np. zgodnie z art.8 ustawy o prawach
    autorskich (...) dopoki tworca nie ujawnil swojego autorstwa, w wykonywaniu
    prawa autorskiego zastepuje go producent lub wydawca (...). Nie jestem
    specjalista z tej dziedziny prawa ale zdaje sobie sprawe z tego, ze zycie
    jest o wiele bogatsze w przyklady anizeli przepisy prawa. Nie znajac
    dokladnie sprawy nie moge przesadzic kto korzysta z praw autorskich. Mogly
    to byc takze proste informacje prasowe, ktore nie stanowia przedmiotu prawa
    autorskiego zgodnie z art. 4.
    Co do nabycia, to nie musi to byc sprzedaz, na pewno znasz takze pojecie
    darowizny. I juz mamy niejednoznacznosc pojecia nabycia.

    Właścicielem pierwotnym jest zawsze twórca, chyba że
    > jest pracownikiem (a na umowie zlecenia/o dzieło pracownikiem
    > nie jest !).

    Z tym sie oczywiscie zgadzam.

    > pozdrowienia, Gotfryd

    Twoje wykrzykniki sa widoczne, ale chyba niepotrzebnie tak krzyczysz,
    szczerze powiedziawszy to nie podoba mi sie taki sposob odpowiedzi.
    Ja traktuje ta grupe jako miejsce do dyskusji tworczej i poznawczej, nie
    uzywam pewnikow jezeli nie mam przekonania w 100%. Moja odpowiedz nie byla
    dokladna wskazowka jak nalezy postapic, tylko nad czym moze warto sie
    zastanowic i gdzie poszukac. To byl glos w dyskusji, a nie wyrocznia.
    Skoro jednak moje wypowiedzi doprowadzaja ludzi do irytacji, to raczej
    przestane sie tutaj udzielac. Nic na sile.

    pozdrawiam