  • Data: 2003-08-20 21:48:05
    Temat: Re[2]: jak wygląda podatek od wygranej za granicą
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 20 Aug 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:

    >+ Witam.
    >+
    >+ GSn> Przypomnę że w ww. podatku spadkowym jest "kfiatek": umowa
    >+ GSn> o unikaniu podwójnego opodatkowania zwalnia z 2. podatku
    >+ GSn> podatki "te same". Ale w USA nie ma osobnego podatku od
    >+ GSn> spadków, tylko liczy się do dochodu.
    >+
    >+ Ale czy "te same" oznacza identyczne w nazwie czy spelniajace tą samą
    >+ funkcje? Bo mozna by argumentowac, ze przeciez celem ustawodawcy bylo
    >+ wlasnie wykluczyc podwojne opodatkowanie. Jest jakis wyrok NSA?

    Był. Widziałem artykuł w GP, to taki mądry jestem :)
    Inna sprawa że chyba nie ma tam dosłownie zapisu "te same"
    tylko lista - obejmująca podatki występujące w obu krajach,
    nie pamiętam szczegółów :(
    W każdym razie z litery prawa tak wyszło: *ten* podatek nie
    podlegnie zwolnieniu od "podwójności".

    pozdrowienia, Gotfryd