    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 1900zl brutto ile to do reki? [ot]
    Date: Mon, 4 Jun 2007 10:35:54 +0200

    On Sun, 3 Jun 2007, mvoicem wrote:

    > Ale co miało przechodzić ... poza wątpliwościami Gotfryda n/t miejsca
    > wykonywania działalności i prawa pracodawcy do tego miejsca,

    Dla ścisłości - to nie są jedyne wątpliwości.
    Dotyczy to również wykonywania pracy "pod kierownictwem" i zapewnienia
    nadzoru oraz BHP w miejscu pracy.

    > jest to normalna umowa o pracę,

    Nie jest.
    "pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę"

    Tak podnoszona, jako zaleta "pracy w domu", możliwość "dobrania sobie
    samemu godzin pracy" stoi w ewidentnej sprzeczności z definicją w KP.
    KP to jest lista życzeń i zażal... wróc ;) które MUSZĄ być spełnione.
    Bez możliwości swobody.

    > nie widze powodu żeby dla tego zjawiska płodzić
    > specjalną ustawę.

    Ja tam widziałby powód żeby z powodu tego (i paru podobnych) zjawisk
    skreślić pół Kodeksu, ale to już inna sprawa.
    Różnimy się podejściem dlatego, ze Tobie się WYDAJE, że można
    zignorować postanowienia KP.
    IMO - nie wolno.
    I Ty piszesz, że nie trzeba dodatkowej ustawy - a ja że owszem,
    taką:
    "uchyla się postanowienia Kodeksu Pracy...ustawa wchodzi w zycie
    z dniem...."

    Założenia KP są takie, ze to *ustawodawca* narzuca warunki pracy,
    a tym samym one NIE SĄ ani NIE MOGĄ być dowolnie kształtowane przez
    strony.
    Nawet jakby pracownik CHCIAŁ, to NIE WOLNO umożliwić mu np. pracę
    ponad limit z KP, NIE WOLNO nie zapłacić za godziny w które nie
    pracował (!) mimo że "był na stanowisku" oraz "oddał czas do
    dyspozycji"... (można ukarać dyscyplinarnie, ale nie wolno nie
    zapłacić wynagrodzenia!).
    Z jednej strony ma to na celu uniemożliwienie zatrudniania po 12++h/dobę
    (w normalnym cyklu, czyli "codziennie"), z drugiej wyklucza takie
    przypadki kiedy taki stan byłby MOZLIWY.
    A przecież przy pracy w domu jest MOŻLIWE że "pracownik" siądzie
    i przekroczy "limit czasu pracy", którego na podstawie USTAWY
    przekroczyć NIE WOLNO i to PRACODAWCA ma obowiazek go wyrzucić
    z MIEJSCA PRACY.

    pzdr, Gotfryd