eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRachunek dla firmy w USA › Rachunek dla firmy w USA
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
    ostnews.google.com!d57g2000hsg.googlegroups.com!not-for-mail
    From: p...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Rachunek dla firmy w USA
    Date: 4 Apr 2007 09:06:03 -0700
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 29
    Message-ID: <1...@d...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 83.25.81.62
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    X-Trace: posting.google.com 1175702765 3678 127.0.0.1 (4 Apr 2007 16:06:05 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Wed, 4 Apr 2007 16:06:05 +0000 (UTC)
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows 98; Win 9x 4.90;
    Q312461; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727),gzip(gfe),gzip(gfe)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: d57g2000hsg.googlegroups.com; posting-host=83.25.81.62;
    posting-account=GUzwlw0AAACCCKOjPsz3wcdiQ88AbHVw
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:180656
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam!

    Problem dotyczy rachunkow dla firm z USA.
    Jestem ryczaltowcem bez VATu i do tej pory sprawe rachukow zalatwialem
    w ponizszy sposob:
    1) Wystawialem rachunek w dniu zawarcia transakcji na kwote w
    dolarach z przeliczeniem wg kursu sredniego na zlotowki i taka
    wpisywalem do dziennego zestawienia sprzedazy.
    2) Wysylalem rachunek, klient placil przelewem lub przez PayPal.
    3) Po otrzymaniu pieniedzy dokonywalem wpisu w ewidencji przychodow
    przepisujac kwote z dziennego zestawienia.
    4) Bylem zadowolony.

    Teraz mam spore watpliwosci, czy robilem to rzetelnie. Czy ktos moze
    skorygowac ewentualne bledy?
    I jeszcze jedna kwestia - kwestia wysylania rachunku emailem. Podobno
    wystarczy, jesli rachunek jest wyslany jako np. JPG albo PDF, a u mnie
    w aktach leza wydruki kopii i oryginalu. Czy to prawda? Jesli tak, to
    czy w ogole musze wysylac im rachunki, jesli z ich strony nie jest to
    np. do niczego potrzebne?
    Pytam, bo spotkalem sie z sytuacjami, gdy rachunek dla nich stawal sie
    jakims problemem. Woleli normalnie zaplacic za towar/usluge, bez
    zbednych dla nich papierkow z Polski. Poniewaz de facto nadania
    takiego dokumentu nikt nie jest w stanie sprawdzic, to technicznie
    rzecz ujmujac moge te rachunki wystawiac, drukowac do akt, a jesli nie
    jest to potrzebne klientowi, nie wysylac. Czy tak?

    Z gory dziekuje za rady!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1