  • 1. Data: 2004-01-12 12:59:52
    Temat: REGON a zgłoszenie działalności do ZUS
    Od: "w...@p...onet.pl" <w...@p...onet.pl>

    Witam
    temat pewnie maglowany ale jestem po spotkaniu z księgowymi i mam mętlik:
    -chcę uzyskac REGON aby podpisac umowe agencyjna z ubezpieczycielem -bo sa
    dobre warunki obencnie a pozniej bedzie kicha,
    -jednoczesnie dzialalnosc gospodarcza bede rozpoczynal za 4 miesiace
    -i co teraz -zglaszac sie do ZUS i od razu zawieszac dzialalnosc -w ogole czy
    to mozliwe???
    -czy tez nie musze zlgasza sie do ZUS tylko poczekac do pierszej faktury kiedy
    zglosze sie do US???

    Z gory dzieki za sugestie
    Waldek

  • 2. Data: 2004-01-13 09:32:57
    Temat: Re: REGON a zgłoszenie działalności do ZUS
    Od: "w...@p...onet.pl" <w...@p...onet.pl>

    OK odpowiadam sam dla zainteresowanych:
    -wlasnie rozmawialem z ZUS-em i US. Co do ZUS stwierdzili, ze moge miec wpis do
    rej. dzial. gosp. oraz uzysakc REGON, natomiast samo zgloszenie dzialnosci
    zrobic w momencie "faktycznego prowadzenia dzialanosci". Co do US stwierdzono,
    ze kiedys po uzyskaniu wpisu rej. dzial. gosp. otrzymywali z urzedu kopie tego
    zaswiadczenia i jak sie go nich nie zgloszono to sami sie odzywali -wtedy
    nalezalo zglosic ze sie nie uruchomilo dzialalnosci gosp. -obecnie sami czekaja
    az sie delikwent zglosi.

    W sumie tak jest z US, z ktorym jestem zwiazany jak rozwiazuja te sprawy inne
    US nie mam pojecia.

    Podsumowujac -nie rodzi za soba skutkow prawnych sciaganych z urzedu wpis do
    rej. dzial. gosp. oraz uzyskanie REGON.

    POzdrawiam
    Waldek

  • 3. Data: 2004-01-13 13:33:53
    Od: "w...@p...onet.pl" <w...@p...onet.pl>

    -tak dla uzupełnienia pełnej informacji o rejestracji działalności gospodarczej
    przez agenta ubepieczeniowego -już nie trzeba tego robić -wystarczy REGON i
    licencja KNUiFE. Działalność agenta ub. nie wymaga wpisu do rej. dział. gosp.
    POzdrawiam wszystkich
    WP

  • 4. Data: 2004-01-13 19:03:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jan 2004, w...@p...onet.pl wrote:

    >+ OK odpowiadam sam dla zainteresowanych:

    :)
    Ufff, dobrze, bo nie chciałem po raz n-ty się narażać stawiając
    się za wzór ;) (choć ja tylko "trochę" później zgłaszałem
    rozpoczęcie po terminie zadeklarowanym w EDG).
    [...]
    >+ W sumie tak jest z US, z ktorym jestem zwiazany jak rozwiazuja te sprawy inne
    >+ US nie mam pojecia.

    IMHO nie ma różnicy.
    Raportowałem na grupie że mnie ZUS "przyklapnął" :) otrzymawszy (czy sami
    wzięli, nie wiem - w końcu rejestr jest jawny i *każdy* może sobie
    poczytać, to i ZUS też :)) pismem pt. "dlaczego się nie zgłaszam":
    wyjaśniłem telefonicznie że "zacznę za czas jakiś i się zgłoszę",
    w odpowiedzi było: "...... acha, to w porządku" :)

    IMO - jest to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż "zawieszanie" po
    uruchomieniu - nie wiem czy szukałeś, ale są wątpliwości czy
    do "zawieszania" nie da się przyczepić !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-01-13 19:32:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jan 2004, w...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ Działalność agenta ub. nie wymaga wpisu do rej. dział. gosp.

    Hm... ciekawe jak to się ma do Kodeksu Cywilnego ??
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-01-14 07:04:52
    Od: "w...@p...onet.pl" <w...@p...onet.pl>

    > Hm... ciekawe jak to się ma do Kodeksu Cywilnego ??

    -no wlasnie nie wiem -bylem w urzedzie miasta i mi przekazana ze juz nie trzeba
    zglaszac tego jako wpisu do rejestru -dla agenta wystarczy licencja -w tym
    przypadku wydana przez KNUiFE.

    -a co do kodeksu to jakie zapisy masz na mysli?

    POzdrowienia
    WP

  • 7. Data: 2004-01-14 07:11:37
    Od: "w...@p...onet.pl" <w...@p...onet.pl>

    > IMO - jest to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż "zawieszanie" po
    > uruchomieniu - nie wiem czy szukałeś, ale są wątpliwości czy
    > do "zawieszania" nie da się przyczepić !

    Jak juz wszystko pozalatwiam dam znac. Co do przyczepiania sie to z tego co
    wiem z praktyki innych agentow przy najmniej to zawieszali i odwieszali
    dzialalnosc na potege po kilka razy w roku jak nie wiecej i do tej pory nikt
    sie do nich nie przyczepil. Ale faktycznie jak to jest z przepisami jeszcze nie
    wiem -dowiem sie.

    POzdrowienia
    WP

  • 8. Data: 2004-01-14 09:35:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jan 2004, w...@p...onet.pl wrote:
    [...]
> [...]
    >+ przypadku wydana przez KNUiFE.
    >+
    >+ -a co do kodeksu to jakie zapisy masz na mysli?

    Ano powołanie na przepis które nie pamiętam już gdzie widziałem:
    ++++
    Tytuł XXIII
    Umowa agencyjna

    Art. 758.
    § 1. Przez umowę agencyjnš przyjmujšcy zlecenie
    (agent) zobowišzuje się, w zakresie działalnoœci
    swego przedsiębiorstwa [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ----

    ...z czego wynika że prowadzenie agencji jest przedsiębiorstwem
    z mocy prawa.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-01-14 09:37:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jan 2004, w...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ wiem z praktyki innych agentow przy najmniej to zawieszali i odwieszali
    >+ dzialalnosc na potege po kilka razy w roku jak nie wiecej

    Bo to powszechna praktyka :)
    >+ Ale faktycznie jak to jest z przepisami jeszcze nie
    >+ wiem -dowiem sie.

    Poszukaj (groups.google.pl -> zaawansowane) postów niejakiego
    Artura Golańskiego na grupie prawo zapodając stosowne hasła
    w stylu "zus zusu" czy "zawieszenie".

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-01-15 09:19:20
    Temat: REGON a zgłoszenie działalności do ZUS -cd. -paranoja urzednicza
    Od: "w...@p...onet.pl" <w...@p...onet.pl>

    Hej

    -no z taka paranoja ja sie jeszcze nie spotkalem! Dzwonie do mojego urzedu
    miejskiego w malym miasteczku (bo tam jestem zameldowany) aby zglosic
    dzialalnosc gosp. a pani mi twierdzi, ze weszla z dniem 1 stycznia 2004 r.
    nowelizacja ustawy o dzial. gosp. i osoby, ktore maja koncesje lub licencje
    moga prowadzic dzialalnosc tylko z REGON-em -bez wpisu do rejestru DG. Ba byla
    tak uprzejma ze podala mi nr Dz.U. i pozycje: Dz.U. Nr 217 poz. 2125 z 2003
    roku -wydrukowalem to sobie i czytam zmiane do Art.7 ust.2: "Przedsiebiorca
    bedacy osoba fizyczna moze podjac dzialalnosc gospodarcza po uzysakniu wpisu do
    ewidencji dzialalnosci gospodarczej". Myslame ze dalej gdzies w nowelizacji
    bedzie mowa o tym, ze ludzie z licencja juz nie musza zglaszac dzialalnosci ale
    nic takeigo nie bylo. Zadzwonilem do urzedu miejskiego Wroclawia bo juz sie
    wkurzylem -a osoby zajmujace sie rejestracja dzialalnosci we Wrocku wyraznie mi
    powiedzialy, ze wlasnie m.in. w zwiazku z nowelizacja Ustawy musi sie najpierw
    zglosic taka dzialalnosc a dopiero pozniej isc z zaswiadczeniem do urzedu
    statystycznego po REGON. PARANOJA!!!!!!!!!!!!!!

    Nie mam slow!!!!!!

    Takze odwoluje to ze wystarczy REGON i licencja KNUiFE do dzialnosci
    gospodarczej agenta ubezp. !!!!!!!!!!

    POzdrawiam
    WP