  • 1. Data: 2004-01-12 12:52:36
    Temat: PIT-11 i podstawa wymiaru ub.zdrowotnego
    Od: buźka<p...@p...fm>

    Czesc!
    Mam pytanie co do pozycji 69 (PIT-11) czyli składki na
    ubezp.zdrowotne pobrane i podlegające odliczeniu ( w wysokości
    nieprzekraczjącej 7,75% podstawy wymiaru). Chodzi mi o różnicę
    pomiędzy ub.zdowotnym podlegającym odliczeniu w comiesięcznym
    rozliczeniu a zdrowotnym podlegającym odliczeniu w podsumowaniu
    rocznym. Które biorę pod uwagę? to które wychodzi mi z
    podsumowania roku (miesiąc po miesiącu) czy to które wychodzi z
    pomnożenia 7,75% przez podstawę za cały rok. (czy też to już
    reguluje sobie sam podatnik w PIT-36/37). Okazuje się bowiem, że w
    roliczeniu rocznym mogę odliczyć więcej zdrowotnego niż mogłam w
    rozliczeniach miesięcznych, pomóżcie, bo się pogubiłam:(
    Pozdrowienia

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-01-12 13:02:39
    Temat: Re: PIT-11 i podstawa wymiaru ub.zdrowotnego
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik buźka napisał:

> [...]
    > pomnożenia 7,75% przez podstawę za cały rok. (czy też to już
    > reguluje sobie sam podatnik w PIT-36/37). Okazuje się bowiem, że w

    Wpisujesz sumę składek potrąconych i faktycznie w kolejnych miesiącach.
    Dotyczy to WSZYTKICH składników płac.

    > roliczeniu rocznym mogę odliczyć więcej zdrowotnego niż mogłam w
    > rozliczeniach miesięcznych, pomóżcie, bo się pogubiłam:(

    A jakim cudem Ci tak wyszło?

    Uwierze w groszowe różnie pomiedzy sumą składek a składkami od sumy
    wynagrodzeń, ale to tez nie ma wiekszgo znaczenia., bo na PIT-11
    dokumentujemy stan faktyczny, który z reguły nie zgadza sie "na
    groszach" z wykliczeniem smarycznym za cały rok.

    No chyba że masz jakies błędy na listach płac - np. nie odliczalas
    pracownikom zdrowotnego chociaż pobierałaś.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-12 13:37:10
    Od: buźka<p...@p...fm>

    > A jakim cudem Ci tak wyszło?
    Nie wiem czy uda mi się to dobrze wytłumaczyć, ale spróbuję...może
    coś faktycznie źle robię...mam nadzieję, że się nie zdenerwujesz
    Maddy tą wyliczanką i ze wystarczy Ci cierpliwości..

    przykładowo:
    w jednym miesiącu podstawa zdrowotnego i podatku to 650,32 z czego
    wychodzi zdrowotne do zapłaty 52,03, do odliczenia 50,40 a podatek
    po odjęciu ulgi i zdrowotnego 10,00

    natomiast w drugim miesiącu sytuacja sie nieco zmieniła:
    podstawa podatku i zdrowotnego 509,07
    wyliczenie podatku:
    509,07 - 99,96 (KUP)= 409,11 * 0,19 = 77,73 - 44,17 (ulga)= 33,56

    wyliczenie zdrowotnego:
    509,07 * 8% = 40,73 czili obniżamy zdrowotne do wysokości podatku:
    33,56
    natomiast odliczyć mogę: 7,75% * 509,07 = 39,45 czyli mam
    niejako "zapasowe" 5,89
    z tego wynika ze w tym jednym miesiącu odliczam mniej niż
    mogłabym, bo mniej zapłaciłam, ale jak wezmę roczną podstawę
    zdrowotnego i pomnoże przez 7,75% to wyjdzie ta kilkuzłotowa różnica
    tego "zapasu do odliczenia", z którego chce skorzystać od razu limit
    zdrowotnego do odliczenia z poprzedniego miesiąca i wtedy powstaje
    ta różnica
    czyli:
    w tych dwóch miesiącach zapłacono:52,03+33,56 = 85,59
    można było odliczyć: 50,4+33,56 = 83,96 (poszczególne miesiące)

    ale podstawa z dwóch miesięcy: 650,32 + 509,07 = 1159,39 *7,75% =
    89,85...i teraz właśnie pytam, czy mam to wziąć pod uwagę i wypełnić
    rubrykę w taki sposób: ile faktycznie wychodzi 7,75% z podstawy czyli
    89,58 czy ile wychodzi po zsumowaniu miesięcy czyli 85,59

    uffff

  • 4. Data: 2004-01-12 13:54:39
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik buźka napisał:

> [...]
    > 33,56
    > natomiast odliczyć mogę: 7,75% * 509,07 = 39,45 czyli mam

    Ała... odliczyc można wyłacznie skladki FAKYCZNIE POBRANE.
    Skoro pobrałas pracownkowi 33,56 i to przez przypadek jest mniej niz
    7,75% podstawy to możesz odliczyć 33,56 i ani grosz więcej.
    Nie licza sie wirtualne "zapasy" składek. Tyle ile zapłacone, tyle
    odliczone.
    No chyba że to brakujące 5,89 potrąciłas pracownikowi z następnego
    wynagrodzenia ktore był wyższe i odprowadziłas do ZUS.
    Potrąciłaś? Odprowadziłas?
    Masz odpowiedź.

> [...]
    > tego "zapasu do odliczenia", z którego chce skorzystać od razu limit
    > zdrowotnego do odliczenia z poprzedniego miesiąca i wtedy powstaje

    Zdrowotnego nie wylicza sie rocznie. Nikogo nie obchodzi ile wyszłoby
    zdrowotnego gdyby obliczyc je rocznie. Skąd ten pomysł?
    Sumuje się kwoty pobrane miesiecznie.

    > uffff

    Uff. Zatrudnij kadrową...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-01-12 14:30:39
    Od: buźka<p...@p...fm>

    Dzięki:)

  • 6. Data: 2004-01-13 14:06:42
    Temat: PIT-11
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Jaki ostatecznie jest termin wystawienia na PIT-11
    dla pracownika pracujacego do koca roku 2003 ?

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-01-13 14:11:50
    Temat: Re: PIT-11
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik bosz napisał:

    > Jaki ostatecznie jest termin wystawienia na PIT-11
    > dla pracownika pracujacego do koca roku 2003 ?

    2 luty 2004 (ustawowy 31 stycznia to sobota).

    maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2004-01-14 22:54:12
    Od: "majura" <n...@s...com>

    > 2 luty 2004 (ustawowy 31 stycznia to sobota).

    kiedyś już wspominałem o wyroku NSA, w którym wyrażona została opinia, że
    sobota nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy, tak więc sugeruję termin
    31.01.04 jako bezpieczniejszy.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-01-15 06:33:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jan 2004, majura wrote:

    >+ > 2 luty 2004 (ustawowy 31 stycznia to sobota).
    >+
    >+ kiedyś już wspominałem o wyroku NSA, w którym wyrażona została opinia, że
    >+ sobota nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy,

    Hm... a burzę o tym że w Ordynacji jest "i czasop...[wróć!] soboty"
    przeoczyłeś ?? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)