-
1. Data: 2007-04-16 08:58:28
Temat: Pytanie o rozliczenie laptopa PKPiR
Od: a...@w...pl
Witam. 1 stycznia 2007 założyłem dg - usługi i jestem na PKPiR (nie
jestem VAT-owcem). Mam kilka pytań związanych z zakupem komputera:
1. Mam swoj prywatny komputer stacjonarny ktory chce wymienic na nowy.
Czy w momencie rozpoczęcia działalności powinienem go wprowadzać do
ewidencji wyposażenia jak korzystam z niego prywatnie i służbowo?
2. Jak kupie komputer (laptopa) na działalność w kwocie 3000brutto to
wprowadzam do PKPiR cala kwote jako koszty pozostałe tak? I wprowadzam
go do ewidencji wyposażenia? Stary komputer chce sprzedać ale drukarka
pozostaje ta co mam, czy mam ją wpisać do ewidencji razem z laptopem
jako jeden zestaw??? Jesli tak to jak to poprawnie zrobić?
3. Czy np. jak kupie tylko komputer tak jak mowilem do 3000zl, a za
miesiąc dokupie do niego jakis osprzet dodatkowy np za kwote łaczna
600zł (konkretnie do uzytkowania internetu) to po tym miesiacu caly
komputer musze wpisac i zakwalifikowac go jako srodek trwały? czy do
ewidencji wyposażenia wpisuję tylko komputer czy równiez ten osprzęt?
Dziękuje za wszelkie odpowiedzi.