  • 1. Data: 2007-03-01 10:11:33
    Temat: Pytanie o podatek od darowizny
    Od: "Paweł" <pawel605[nospam]@wp.pl>

    Witam!!

    Mój brat z zoną chca kupic mieszkanie. Jego zona ma dostac pewna kwote
    (powyżej tych 9637 zł) od swoich rodzicow w formie darowizny. Wiadomo musi
    z glosic w US zeby nie zaplacici podatku.
    Mieszkanie kupuja jako wspolwlasność. Czy jesli mieszkanie bedzie
    wpsolwlasnością to czy od tej kwoty darowanej zonie (nie jest to cala kwota
    na mieszkanie) brat bedzie musial placic podatek?

    Pozdrawiam

    Pawel

  • 2. Data: 2007-03-01 20:15:41
    Temat: Re: Pytanie o podatek od darowizny
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Paweł wrote:
> [...]
    > wpsolwlasnością to czy od tej kwoty darowanej zonie (nie jest to cala kwota
    > na mieszkanie) brat bedzie musial placic podatek?

    przecież to nie on dostanie darowiznę, tylko ona.
    Reszta nieistotna.

  • 3. Data: 2007-03-02 07:51:57
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Paweł" <pawel605[nospam]@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mieszkanie kupuja jako wspolwlasność. Czy jesli mieszkanie bedzie
    > wpsolwlasnością to czy od tej kwoty darowanej zonie

    A jaką kwotę brat chce darować żonie i kiedy?
    Bo nic o niej nie napisałeś do tej pory....