eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPytanie - ŚT, komputer, KUP... › Pytanie - ŚT, komputer, KUP...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
    pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Pytanie - ŚT, komputer, KUP...
    Date: 5 Feb 2002 13:18:43 +0100
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 39
    Message-ID: <5...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.test.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1012911523 7005 192.168.240.245 (5 Feb 2002 12:18:43 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 5 Feb 2002 12:18:43 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 10.10.0.46, 213.180.130.21
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.5; Windows NT 4.0)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:50849
    [ ukryj nagłówki ]

    Wiem ze to juz bylo, pytam jeszcze raz, bo nie wiem czy dobrze wszystko kumam.
    A jestem na razie w tych rzeczach zoltodziobem.

    Po pierwsze, jaka jest definicja ŚT? Spotkalem sie z opinia, ze srodkiem
    trwalym moze byc tylko cos, co ma wartosc powyzej 3500zl. IMHO wartosc ta
    decyduje wylacznie o mozliwosci dokonania odpisu jednorazowego lub koniecznosci
    amortyzacji. I tyle. A moze sie myle... Jakas jednak definicja pewnie istnieje.

    Przechodzac zas do konkretow. Mam komputer. Prywatny. Kupiony dawno.
    Modernizowany wiele razy. W efekcie - nie dysponuje faktura, rachunkiem, czy
    innym dokumentem zakupu (nawet jesli mam to na poszczegolne skladniki, a i to
    nie wszystkie). Jego wartosc nie przekracza 3500. Chce go uzywac w zwiazku z
    dzialalnoscia (jednoosobowa), i w jakis sposob wliczyc w koszty. Jak tego
    dokonac?

    Ktos pisal ze sa dwie mozliwosci:

    1. wpisac do ewidencji srodkow trwalych (moje pytanie wyzej o def. ŚT - wartosc
    nie stoi na przeszkodzie?) i z uwagi na wartosc amortyzowac jednorazowo.

    2. Wrzucic w koszty biezace (bez wstawiania do ewidencji)

    Co do opcji pierwszej, czy oprocz oswiadczenia podatnika o wprowadzeniu ST
    (btw: skad mozna wziac wzor takiego oswiadczenia?) wymagane sa jeszcze jakies
    papiery? Slyszalem ze trzeba miec fakture - ja nie mam. Wiec dokonuje wyceny
    sam - zalozmy ze zadzwonie do komisu, rzuca mi jakas wartoscia, wpisuje ja w
    oswiadczenie i juz? Nikt sie nie przyczepi?

    Co do drugiego rozwiazania. Czy tez wymaga to oswiadczenia? Co z
    udokumentowaniem nabycia (nie trzeba jakiejs umowy kupna od, dajmy na to,
    bratanka)? Czym sie to wlasciwie rozni od amortyzacji jednorazowej?

    pzdr
    P.



    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1