    Date: Mon, 23 Sep 2013 11:28:21 +0200
    From: zgred <z...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Pyt: Jak pokazać Vincentowi ..|. (przekazanie domu)

    Jest taka syt.,:
    My, żona i ja (z odrobiną kasy), nasi swatowie (teściowie naszej córki,
    którzy chcą się rozstać/rozwieść), posiadający dom, mający też inne
    dorosłe dzieci, córka z mężem i nasz wnuk. Swatowa ma gdzie mieszkać,
    swat nie-za-bałdzo.
    Swatowie mają dom. Ponieważ chcą się rozstać, to myślą o sprzedaży domu
    (wtedy oddadzą Vincentowi 19% - brrrr!), podzieleniu się kasą i na tym
    byłby koniec.
    Jednak - byliby skłonni doposażyć wnuka (zupełny małolat, dziecko).
    Kombinuję tak:
    póki są razem, podarują wnukowi 1/3 domu. (Od tego momentu muszą mi
    "zaufać" - nie wiem jak ich zabezpieczyć, utwierdzić, że ich nie
    wydymam). Potem zrobią sobie rozwód albo podział majątku. Potem swat
    darowuje wnukowi swoją 1/3 domu z klauzulą służebności i mieszka tam
    sobie do śmierci.
    My z żoną spłacamy swatową - i tu jest problem jak obejść Vincenta!
    Wtedy jej część mogła by przejść na nas lub na wnuka.
    Czy możemy podarować wnukowi kasę na tę 1/3 swatowej, za którą wnuk
    (przez zarządcę, czyli naszą córkę) jakoś pozyska tę pozostałą 1/3 ?

    Redukując te manewry, chcemy, żeby za nasze (moje i żony) pieniądze wnuk
    miał swoją część domu, swatowa swoją gotówkę, swat - mieszkanie w swoim
    domu, a Vincent - takiego wała. I do tego sprowadza się problem.

    --
    Tnx. Zgred.