  • Data: 2013-09-30 11:05:15
    Temat: Re: Pyt: Jak pokazać Vincentowi ..|. (przekazanie domu)
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.09.2013 10:58, zgred pisze:

    > Dzięki za szturchnięcie, bo pytanie zadałem zanim zacząłem szukać (...
    > mea maxima culpa...)
    >
    > Dom - wybudowali tymi ręcami, głównie za kredyt zaciągnięty w latach
    > '80, spłacony wspólnie. Mają więc go od ponad 20 lat.
    >
    > Poszukałem i stałem się jeszcze głupszy.
    >
    > Nie 19%, ale 10%, ryczałtem:

    Ludzie, co wy?

    1. Źródłami przychodów są:

    8) odpłatne zbycie (...)
    a) nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
    (...)
    - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności
    gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia
    nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a-c - przed
    upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w
    którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie,

    Sprzedaż domu wybudowanego 20 lat temu nie jest przychodem w
    rozumieniu ustawy podatkowej i nie podlega podatkowi od dochodów
    osobistych.

    MJ