  • 11. Data: 2004-12-08 10:53:58
    Temat: Re: Przedpłata - kiedy faktura?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Andrzej napisał(a):
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > A gdzie pisza o tym ze zaliczki nie sa przychodem i kosztem?

    W ustawie po podatku dochodowym? (od osób prawnych lub fizycznych,
    wybierz sobie co Ci pssuje).

    PDOF:
    Nie sa przychodem - art. 14 ust.3 pkt.1
    Nie są kosztem - to chyba oczywiste, jak może byc kosztem coś czego
    jeszcze nie ma?
    Teoretycznie zaliczka może być kosztem dla kasowca, ale na kasowym
    rozliczaniu się nie znam.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 12. Data: 2004-12-08 11:44:20
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > W ustawie po podatku dochodowym? (od osób prawnych lub fizycznych,
    > wybierz sobie co Ci pssuje).
    >
    > PDOF:
    > Nie sa przychodem - art. 14 ust.3 pkt.1

    Co prawda zaliczkowe sprawy mam dopiero w dalszych planach, ale
    czytając ten wątek ogarniają mnie niejakie wątpliwości. Załóżmy, że
    umowa przewiduje, że w razie "czegośtam" wpłacona zaliczka nie podlega
    zwrotowi - i co wtedy? Firma ma de facto przychód i nie płaci od tego
    żadnego podatku? hmm...
    Nie żebym cokolwiek kwestionował, ale wydaje mi się to dziwne jakieś...

    Pix

  • 13. Data: 2004-12-08 11:53:06
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > jeszcze nie ma?
    > Teoretycznie zaliczka może być kosztem dla kasowca, ale na kasowym

    A jak się ma do tego to:
    Art 14 Ust OPDOF
    1c. Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 1, uważa się, z
    zastrzeżeniem ust. 1e-1g, dzień wystawienia faktury (rachunku), nie później
    jednak niż ostatni dzień miesiąca, w którym:
    1) wydano rzecz, zbyto prawo majątkowe lub
    2) wykonano usługę, w tym częściowo wykonano usługę, jeżeli jej częściowe
    wykonanie stanowi wynikający z umowy lub z odrębnych przepisów tytuł do
    zapłaty, lub
    3) otrzymano zapłatę za wykonanie świadczenia - w pozostałych przypadkach

    Chodzi mi konkretnie o pkt. 3

    Andrzej.

  • 14. Data: 2004-12-08 12:10:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    pix napisał(a):

> [...]
    > żadnego podatku? hmm...
    > Nie żebym cokolwiek kwestionował, ale wydaje mi się to dziwne jakieś...

    Niezwrócona zaliczka jest przychodem bo po rozwiązaniu umowy,rezygnacji
    z zamówienia itp. nie jest juz zaliczką. Jest czyms w rodzaju kary
    umownej a to jest juz przychód.

    Swoją drogą niezwracalnośc zaliczek nie jest taka prosta. Co innego
    zadatek. Ale to jest problem cywilny, nie podatkowy ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 15. Data: 2004-12-08 13:41:22
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Niezwrócona zaliczka jest przychodem bo po rozwiązaniu umowy,rezygnacji
    > z zamówienia itp. nie jest juz zaliczką. Jest czyms w rodzaju kary
    > umownej a to jest juz przychód.

    No tak, utrata przez zaliczkę charakteru zaliczki rzucałaby nieco światła
    na tą skomplikowaną materię chociaż w praktyce ustalenie konkretnej
    daty tego zajścia zapewne nie zawsze jest proste.
    Ale, ale - wczytując się dokładnie w ów art.14.3.1 widzimy, że ustawodawca
    pisze o:
    "pobranych wpłatach lub zarachowanych (?!) należnościach na poczet
    dostaw towarów i usług, które zostaną wykonane w przyszłych okresach"

    Abstrahując już od kwestii związanych z "zarachowaniem" tudzież
    "przyszłymi okresami" rzuca się w moje biedne oczy fakt, że pod powyższą
    definicję wydają się podpadać wszelkiej maści abonamenty!
    Czyżby to znaczyło, że pobranych np. w styczniu abonamentów na usługi
    świadczone w trakcie całego roku nie opodatkowuje się w styczniu?
    A jeśli nie w styczniu, to kiedy - na koniec okresu umowy, proporcjonalnie
    czy jak?

    > Swoją drogą niezwracalnośc zaliczek nie jest taka prosta. Co innego
    > zadatek. Ale to jest problem cywilny, nie podatkowy ;-)

    Ano, można się tu czasem naciąć.

    Pix

  • 16. Data: 2004-12-08 14:02:15
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zapłaty, lub
    > 3) otrzymano zapłatę za wykonanie świadczenia - w pozostałych przypadkach

    Nie zaistnialo wykonanie swiadczenia... Zaliczka/Zadatek jest na poczet.

    Pozdrawiam
    LG