  • 1. Data: 2003-07-01 09:43:00
    Temat: Prywatne lacze w firmie
    Od: towarzysz Vader <v...@r...wywalto.net>

    Mam taki problem. Nie mam mozliwosci zalozenia aktualnie lacza na firme,
    musze zalozyc na osobe prywatna (na siebie). Czy i ewentualnie w jaki
    sposob moge wrzucic je w koszty dzialalnosci? Czy po prostu cene brutto
    z faktury jako KUP? Czy potrzebuje do tego jakies oswiadczenie or something?

    --
    towarzysz Vader - v...@r...wywalto.net
    http://www.rzeszow.net/

  • 2. Data: 2003-07-01 10:36:36
    Temat: Re: Prywatne lacze w firmie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jul 2003, towarzysz Vader wrote:

    >+ Mam taki problem. Nie mam mozliwosci zalozenia aktualnie lacza na firme,
    >+ musze zalozyc na osobe prywatna (na siebie). Czy i ewentualnie w jaki
    >+ sposob moge wrzucic je w koszty dzialalnosci?

    Masz na myśli opłatę instalacyjną czy uruchomienie ?
    IMHO - uruchomienia wcale. Nie jest mi znany przepis na podstawie
    którego można "przekazać na DG" koszt usługi wykonanej na rzecz
    prowadzącego DG a *nie* wchodzącej w wartość środka trwałego.
    Owszem, zauważam że jest problem pt. "a pieczątka przy zakładaniu
    DG ?" ;) - ale... ja bym się bał :], a pieczątka to twór materialny
    a nie ulotna usługa :)

    Do abonamentu... przelano tyle elektronów że pewnie per analogiam ;)
    do telefonu coś wygooglasz, np. tak:

    http://groups.google.com/advanced_group_search?q=tel
    efon+prywatny+OR+osobisty+OR+m%C3%B3j+group:*.podatk
    i&num=100&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&as_drrb=b&as_
    mind=12&as_minm=5&as_miny=2001&as_maxd=1&as_maxm=7&a
    s_maxy=2003

    ...ew. dobierając słowa związane z "łączem" :)

    >+ Czy po prostu cene brutto
    >+ z faktury jako KUP?

    IMHO niesłusznie, nawet jeśli tylko o abonament chodzi. Przecież
    zawierając umowę "osobiście" deklarujesz wykorzystywanie "osobiste",
    czyli najwyżej pewną część przeznaczasz na cele DG.

    >+ Czy potrzebuje do tego jakies oswiadczenie or something?

    Do telefonu polecany jest biling, co polecić do łącza... nie wiem :(

    pozdrowienia, Gotfryd