    From: "§ Jerry §" <...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Prowadzenie DG pod różnymi nazwami
    Date: Fri, 22 Sep 2006 10:13:29 +0200

    Witam,
    mam pytanie do Was - może ktoś zetknął się z takim przypadkiem. Prowadzę DG
    o dwóch różnych profilach. Nazwę dla firmy wybierałem na początku i jest ona
    adekwatna tylko z jednym z nich, co sprawiało mi trochę kłopotów. W tej
    chwili chciałbym się dodatkowo zająć jeszcze jednym pomysłem, ale nazwa nie
    pasuje zupełnie (to tak jakbym w nazwie firmy miał "Odprowadzanie
    nieczystości" a chciał się zajmować dodatkowo działalnością pod tytułem
    "pyszne wypieki" - nazwa firmy na fakturze nie brzmi zbyt szczęśliwie, a
    przecież na jedną osobę nie mogę prowadzić dwóch albo trzech DG)
    Moje pytanie: czy w ramach jednej DG mogę posługiwać się dwoma lub trzema
    różnymi nazwami (pozostałe dane - adres i NIP bez zmian) ? Z tego co wiem,
    to na wpisie do ewidencji taki dodatek naniosą bez problemu - ale co z US i
    REGON ? Jest to akceptowalne ? Jak wtedy wygląda numeracja dokumentów ?
    Muszę prowadzić oddzielne ewidencje ? Są jakieś inne ograniczenia lub
    obowiązki ?
    W niedługim czasie zamierzam przekształcić DG w Sp z o.o. - co wtedy z
    takimi różnymi profilami działalności w spółce ?
    Czy wtedy będę mógł wystawiając fakturę za ścieki pisać "Odprowadzanie
    ścieków Sp. z o.o." a sprzedając pyszne wypieki - "Pyszne wypieki Sp. z o.o"
    ?
    Bardzo proszę o poradę !!!
    Pzdr - Zino