    From: "dropsec" <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Prosze o porade w sprawie VATu, podatku, itd.
    Date: Tue, 9 May 2006 18:40:56 +0200

    Chce otworzyc dzialanosc typu, skup i sprzedaz telefonow komorkowych,
    glownie przez Internet (ale może się zdarzyc ze ktos będzie odbieral
    osobiście). Chciałbym wystawiac faktury VAT marża, oraz mieć lokum u siebie
    w domu. W związku z tym mam mase pytan:

    1.. Czy musze mieć kase fiskalną? Jeśli TAK to od jakiego obrotu. Choc
    wyczytałem gdzies ze przy transakcjach wysylkowych kasy fiskalnej nie trzeba
    stosowac (ulga). Ale nadal powstaje mi pytanie, jeśli nie będę stosowal kasy
    fiskalnej to oprocz faktury VAT marża, mogę wsytawiac jakies pokwitowanie
    dla klienta (dowod zakupu) ?

    2.. Czy mogę sobie w koszta wliczyc cos przy tego rodzaju wydawania
    "faktur VAT marża"? jeśli TAK, to czy odliczenie zakup np. papieru do
    pakowania w tym miesiącu mogę odliczyc (wrzucic w koszty) na nastepny lub
    ktorys z kolei miesiąc? Czy mogę wrzucic w koszta: TELEFON, BENZYNE,
    PRZYBORY BIUROWE (NOTESY ITD.), ZAKUP PROGRAMU DO FAKTUR, ?

    3.. Jaki rodzaj opodatkowania wybrac jeśli moje srednio miesięczne obroty
    bylyby na początek około 12 000 zł - 20 000 zł (proszę wziasc pod uwage ze
    będę placil tylko VAT za marże czyli srednio od kwoty około 50-100 zł na
    sztuce a w miesiącu takich byloby około 20-30)

    4.. Czy to prawda ze składkę dla ZUS płaciłbym w okolicy 200-270 zł ? (to
    moja pierwsza działalność, jestem studentem, 23 lata) ?

    5.. Telefony skupowałbym na umowe kupna sprzedazy - skad wziasc wzor
    takiej umowy?