  • 21. Data: 2006-01-11 08:56:47
    Temat: Re: Prezenty?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jan 2006, Hikikomori San wrote:

    > Z tego co pamietam (ha, kiedys czytalem) to sa limity kwot, ktore mozna
    > przeznaczyc na reprezentacje i reklame. No i wszystko jest tu cycus (an
    > tyle na ile potrzebuje).
    >
    > Tylko ja mam kolejny problem. Otoz czasem zakupuje jakies gry
    > komputerowe, celem odsprzedazy lub tez sprowadzam jakas gre na zyczenie.
    > Niektore mi zostaja, bo np. musialbym je sprzedac 3 x taniej niz
    > kupilem.
    >
    > I oto chce je przeznaczyc na prezent. Moge? Ot tak?

    "Przeznaczyć" zawsze wolno.
    Pytanie co znaczy "ot tak" :)
    1. Skoro dajesz PREZENT to znaczy że nie osiągniesz PRZYCHODU.
    A to implikuje "wylot z kosztów".
    Za wyjątkiem pewnego limitu dopuszczającego legalne przekupstwo
    pod nazwą "reklama niepubliczna" (przekupstwo polega na tym że
    darowizna musi być uzasadniona wpływaniem na kontrahenta lub
    potencjalnego kontrahenta, dawanie "byle komu" się nie łapie).
    2. Skoro dajesz PREZENT to oznacza że trzeba oddać VAT.
    Za wyjątkiem... jak wyżej, ale zdefiniowanych INACZEJ w innej
    ustawie (o VAT).

    Wystarczy podatkowo popatrzeć tak: możliwość zaliczenia w koszty
    oraz odliczenia VAT jest łaską ustawodawcy z którj możesz skorzystać
    warunkowo.
    Rezygnacja z warunków oznacza rezygnację z łaski - zaliczasz
    wartość do podstaw opodatkowania i robisz z nią co chcesz :)
    Najwyżej inni zapłacą dodatkowe podatki :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 22. Data: 2006-01-11 09:15:26
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    cef wrote:

    > To może na początku nie rób innych rzeczy.

    Nie robie. Dlatego "badam temat".

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 23. Data: 2006-01-11 11:26:42
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Otrzymujący może dostać milion złotych od stu tysięcy podmiotów
    > i nikogo to nie obchodzi - każdy z tych podmiotów darujących
    > *z osobna* musi określić czy od *swoich* darowizn musi
    > zapłacić VAT.

    Albo z tego co w koncu doczytelem, nie musi, gdy prezent jest do 100
    zlotych i prowadzona jest ewidencja obdarowanych.

  • 24. Data: 2006-01-11 21:41:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jan 2006, Hikikomori San wrote:

> [...]
    ^^^

    > Albo z tego co w koncu doczytelem, nie musi, gdy

    ..."czy" było zamierzone :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 25. Data: 2006-01-11 22:55:51
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ^^^

    > ..."czy" było zamierzone :)

    Musze powiedziec, ze teraz to juz mi totalnie zagmatwales, wiec wroce do
    poprzendiej iteracji i:

    1) jak daje prezent za mniej niz 5 zlotych, to nic nie musze - ani vatu
    ani ewidencji
    2) jak daje prezent o wartosci do 100 zlotych netto to jesli nie chce od
    neigo zaplacic VATu, musze ewidencje prowadzic, komu dalem tenze prezent
    3) jak daje prezent drozszy - place VAT

    Oczywiscie, moze zakupic prezentow tyle, na ile mi pozwala fundusz
    reklamy reprezentacji -- jesli chce wszystko miec w kosztach. Jesli
    kupie za wiecej, to w koszty moge wrzucic jeno tyle, ile moge uznac za
    koszty.

    Reszta mnie jakby nie obchodzi bezposrednio... ;)

  • 26. Data: 2006-01-12 09:15:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Musze powiedziec, ze teraz to juz mi totalnie zagmatwales

    ???
    Zdanie "czy musi zapłacić" nijak ci się nie kojarzy z "musi
    zapłacić albo nie musi zapłacić zależnie od..." ?

    > wiec wroce do poprzendiej iteracji i:

    ....no i słusznie :)
    Ja tylko (i wyłącznie) odniosłem się do twojego tekstu "albo
    nie musi" - jakby *zawsze* musiał to bym nie pisał "czy" :)
    Twój dopisek "albo nie musi" mógł sugerować że napisałem co
    innego (wyklyczając możliwość niepłacenia VAT) a to nieprawda.
    Nic więcej!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 27. Data: 2006-01-12 12:58:35
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Twój dopisek "albo nie musi" mógł sugerować że napisałem co
    > innego (wyklyczając możliwość niepłacenia VAT) a to nieprawda.

    Jak ci nie wstyd mieszac w glowie biednemu czlowiekowi (czyli mnie:)

  • 28. Data: 2006-01-13 21:58:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jan 2006, Hikikomori San wrote:

    > Jak ci nie wstyd mieszac w glowie

    ...już się chowam pod stół :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd