  • Data: 2006-01-04 15:38:16
    Temat: Postępowanie KRSu wobec spółki z o.o. .
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Proszę - nie odsyłajcie mnie na "pl.soc.prawo" ;). Od lat czytam tą Grupę
    regularnie i wiem, że tutaj też mam szanse na pomoc :)) !!!

    Mój problem polega na tym, że w lipcu 1990 roku (!!!) zachciało mi się
    założyć "dwuosobową" spółkę z o.o. . Na tą okoliczność została spisana
    umowa spółki przed notariuszem, a właściwy miejscowo Sąd Gospodarczy dokonał
    rejestracji "RHB". Oprócz tego "zdążyłem" też "załatwić" REGON. I na tym ...
    ta "wielka" spółka zakończyła swoje życie, a z byłym/"niedoszłym"
    wspólnikiem praktycznie nie mam kontaktu od tamtej chwili. Została mi umowa
    i dokumenty rejestracyjne ... i tyle.

    Wyżej wymienione dokumenty przeleżały w szafie 15 lat aż do wczoraj,
    ponieważ otrzymałem pismo z Sądu Rejonowego - Wydział Gospodarczy KRS, który
    to sąd na posiedzeniu niejawnym, po rozpoznaniu sprawy "z urzędu",
    postanowił wszcząć postępowanie przymuszające moją spółkę do przedstawienia
    szeregu dokumentów (KRS-W3/WK/WM/WE i kilku dowodów opłat), pod rygorem
    nałożenia grzywny na członków zarządu.
    W Uzasadnieniu do wwym. Postanowienia napisano, że wobec nie
    przerejestrowania spółki z rejestru handlowego do rejestru przedsiębiorców
    (do dnia 31.12.2003), sąd wszczyna postępowanie przymuszające z art. 24
    Ustwy o KRS ... . Jest też pouczenie, że w przypadku zaprzestania
    działalności należy na piśmie podać datę.

    Moje pytanie "podstawowe" brzmi: co powinienem zrobić i jak to napisać, żeby
    (o ile to możliwe) ostatecznie "ukręcić tej sprawie łeb" w sądzie
    rejestrowym ???

    A drugie pytanie "przy okazji" jest takie: co mogę/muszę zrobić ze spółką,
    która nie wykonała ani jednej czynności gospodarczej, jest "tylko"
    zarejestrowana" od 15 lat i ma nadany regon ???

    Do kogo ewentualnie się udać z wszystkimi "papierami", bo przypuszczam, że
    nie jest to sprawa dla "zwykłego" adwokata ???

    Za wszelką pomoc będę bardzo zobowiązany !!! Sprawa jest pilna, bo jestem
    zobowiązany do zachowania terminu 7-mio dniowego, a ja nawet nie wiem, u
    kogo szukać porady prawnej :(.

    -
    Pozdrawiam serdecznie :). Piotr