    From: Mateusz Klatt <m...@k...ie>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Podwojne placenie VATu?
    Date: Thu, 18 May 2006 20:25:29 +0100

    Witam,

    Kupilem cos w polsce na fakture VAT i zaplacilem VAT w polsce (22%) bo
    mimo ze mam EU VAT (dzialalnosc na terenie irlandii) sprzedawca w polsce
    - (ktory tez ma EU VAT - wybierajac poland i wpisujac jego NIP w
    http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/en/vieshom
    e.htm dostalem
    informacje "Yes, this is valid VAT number") stwierdzil ze on musi miec
    dowod na to ze towar opusci polske i mam oplacic kuriera jak chce (
    a kupowalem osobiscie z wszelkimi potrzebnymi papierami).
    Spieszylem sie na samolot wiec wzialem towar i fakture na VAT 22% na
    ktorej udalo mi sie na sprzedawcy wymusic zeby wpisal IE <moj numer pps>
    jako kupujacego i PL <jego NIP> jako sprzedawce, problem polega teraz na
    tym ze jutro jest 19nasty i musze sie z tego rozliczyc, towar mam przy
    sobie i mam na niego sprzedawce (fakture i tak bedzie na maj), ale
    ta jest na kwiecien.
    1) I teraz tak czy VAT zaplacony w polsce moge odliczyc w irlandii?
    2) Nie byl to import, wiec VATu tu nie odprowadzam, ale teraz jak chce
    to sprzedac to co mam na fakturze napisac - kwote netto + _21_% VATu czy
    tez kwote brutto (z polskim 22% VATem) + 21% irlandzkiego VATu: W
    przypadku gdybym zechcial towar tylko odsprzedac - bez marzy.